Pregled bibliografske jedinice broj: 761423
Retorika tekstova i reklamnoga diskursa u časopisu za mlade OK!
Retorika tekstova i reklamnoga diskursa u časopisu za mlade OK! // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; Researching Paradigms of Childhood and Education / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 63-63 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 761423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Retorika tekstova i reklamnoga diskursa u časopisu za mlade OK!
(The Rhetoric of Text and Advertisement Discurse in the Youth Magazine OK!)
Autori
Kanižaj, Igor ; Gazdić-Alerić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; Researching Paradigms of Childhood and Education
/ Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 63-63
ISBN
978-953-7210-77-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
časopis OK!; jezična obilježja reklama; manipulacija; prikriveni oglas
(characteristics of advertisement language; covert advertising; manipulation; OK! youth magazine)
Sažetak
Manipulacija se javlja u različitim poljima ljudskoga djelovanja i stara je koliko i sam čovjek. Iako je bila prepoznata i opisana već u antičkoj retorici, s promjenom društva razvili su se njezini novi načini i oblici. Manipulacija jezikom izrazito je očita u tekstovima reklama u kojima se u novije vrijeme pojavljuju zanimljivi jezični oblici s dvojnim značenjima, kako bi se primarno značenje prikrilo različitim postupcima kojih recipijent često nije svjestan. U radu će biti prikazani rezultati analize sadržaja tekstova i analize reklamnoga diskursa objavljenih u časopisu za mlade OK! u 2014. Tekst donosi rezultate analize ukupno 12 izdanja časopisa OK! 2014. Analizirat će se jezična obilježja reklama ponajprije s retoričkoga i semantičkoga stajališta, ali i tip reklama, područje i proizvod koji se oglašava, prisutnost prikrivenih oglasa, nove inačice promotivnih poruka koje se temelje na isprepletanju oglasnoga i novinarskoga sadržaja. Rad će ujedno pokazati i stvarnu količinu prostora koji reklame zauzimaju u najčitanijem časopisu za adolescente u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb