Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 761420

Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema


Gazdić-Alerić, Tamara; Vranešević, Dunja; Pešić- Ilijaš, Tatjana
Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; Researching Paradigms of Childhood and Education / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 56-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 761420 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema
(Knowledge of Idioms as a Means of Researching the Lexical Competence of Pupils in Primary School)

Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Vranešević, Dunja ; Pešić- Ilijaš, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; Researching Paradigms of Childhood and Education / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 56-56

ISBN
978-953-7210-77-9

Skup
8. Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
frazem; komunikacijska kompetencija; kurikul; nastava jezika; udžbenici
(communicative competence; curriculum; idiom; language classes; textbooks)

Sažetak
Analizom Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu (2006.) i udžbenika predmeta Hrvatski jezik uočeno je da se frazeologiji i frazemima hrvatskoga jezika ne posvećuje dovoljno pozornosti, u čemu se prepoznaje i uzrok nerazumijevanja teksta u cjelini u kojima se frazemi pojavljuju. Polazište istraživanja bila je pojavnost frazema u udžbenicima za 4. razred osnovne škole, kao završnoga razreda u razrednoj nastavi, i ispitivanje razumijevanja frazema iz proučenih udžbenika među učenicima 4. razreda. Istim su testovima ispitani i učenici 8. razreda osnovne škole. U istraživanju se pošlo od pretpostavke da učenici znaju značenje frazema jer se oni nalaze u njihovim čitankama i jezičnim udžbenicima Hrvatskoga jezika te da će učenici 8. razreda pokazati bolje rezultate u razumijevanju frazema s obzirom na to da su jezično kompetentniji od učenika 4. razreda i da su frazeme obrađivali na nastavi u skladu s nastavnom jedinicom predviđenom Nastavnim planom i programom za OŠ. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Grada Zagreba (N = 300). Na temelju dobivenih rezultata razumijevanja frazema moći će se donijeti odgovarajući zaključci u vezi s tim jesu li učenici dovoljno upoznati sa značenjem frazema s kojima se susreću u svojim udžbenicima i treba li uključiti frazeologiju u kurikul od razredne do sveučilišne nastave s primjerenijim brojem sati, što bi sigurno pridonijelo kvalitetnijem razumijevanju značenja frazema i kvalitetnijem razumijevanju značenja različitih vrsta i govorenih i pisanih tekstova u kojima se oni pojavljuju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tamara Gazdić-Alerić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gazdić-Alerić, Tamara; Vranešević, Dunja; Pešić- Ilijaš, Tatjana
Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; Researching Paradigms of Childhood and Education / Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 56-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Gazdić-Alerić, T., Vranešević, D. & Pešić- Ilijaš, T. (2015) Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema. U: Gazdić-Alerić, T. & Rijavec, M. (ur.)Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja ; Researching Paradigms of Childhood and Education.
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Vrane\v{s}evi\'{c}, Dunja and Pe\v{s}i\'{c}- Ilija\v{s}, Tatjana}, year = {2015}, pages = {56-56}, keywords = {frazem, komunikacijska kompetencija, kurikul, nastava jezika, ud\v{z}benici}, isbn = {978-953-7210-77-9}, title = {Ispitivanje razvoja leksi\v{c}ke kompetencije osnovno\v{s}kolskih u\v{c}enika na primjeru poznavanja frazema}, keyword = {frazem, komunikacijska kompetencija, kurikul, nastava jezika, ud\v{z}benici}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Vrane\v{s}evi\'{c}, Dunja and Pe\v{s}i\'{c}- Ilija\v{s}, Tatjana}, year = {2015}, pages = {56-56}, keywords = {communicative competence, curriculum, idiom, language classes, textbooks}, isbn = {978-953-7210-77-9}, title = {Knowledge of Idioms as a Means of Researching the Lexical Competence of Pupils in Primary School}, keyword = {communicative competence, curriculum, idiom, language classes, textbooks}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font