Pregled bibliografske jedinice broj: 761312
Analiza stabiliteta i opterećenja broda za prijevoz automobila i kamiona u oštećenom stanju
Analiza stabiliteta i opterećenja broda za prijevoz automobila i kamiona u oštećenom stanju, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 761312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza stabiliteta i opterećenja broda za prijevoz automobila i kamiona u oštećenom stanju
(Analysis of stability and loads of the car-truck carrier in damaged condition)
Autori
Aralica, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
21.05
Godina
2015
Stranica
151
Mentor
Slapničar, Vedran
Ključne riječi
stabilitet broda u oštećenom stanju; vjerojatnosna metoda; deterministička metoda; ro-ro brod; brod za prijevoz tereta na kotačima; uzdužna čvrstoća; pomorske nesreće; IMO; SOLAS; Bureau Veritas; indeks pregrađivanja
(ro-ro ship; damage stability; marine accidents; probabilistic method; deterministic method; longitudinal strength; IMO; SOLAS; Bureau Veritas; subdivision index; two compartment ship)
Sažetak
Povećanjem globalne povezanosti i trgovine povećava se i promet prijevoza tereta brodovima. Bili to tankeri, kontejnerski brodovi, razni brodovi za dostavu, plutajuće rafinerije itd... ili brodovi za prijevoz tereta na kotačima. Radi povećanog prometa brodova, za očekivati je da će se sve veći značaj pridodavati sigurnosti posade, broda i tereta. U ovom radu je modeliran brod za prijevoz tereta na kotačima, te je koristeći program GHS izvršen proračun stabiliteta oštećenog broda vjerojatnosnom metodom. Također je za isti model izvršen proračun stabiliteta u oštećenom stanju determinističkom metodom oštećivanja, prvo jednog po jednog tanka, potom po dva susjedna i na kraju po tri susjedna tanka. Modelom su u vjerojatnosnom proračunu obuhvaćena tri stanja krcanja broda, kako je definirano u pravilima [9], dok je model u determinističkom proračunu definiran s dva početna stanja krcanja procijenjena kao granična. Svako od tih početnih stanja oštećeno je s 27 različitih slučajeva oštećenja. Rezultat vjerojatnosnog proračuna je indeks pregrađivanja A, dok je rezultat determinističkog proračuna predstavljen s prikazom oštećenih prostora i karakterističnih krivulja stabiliteta te uzdužne čvrstoće. Dobiveni rezultati uspoređeni su s propisima [9] i rezultatima za neoštećeno stanje. Pokazalo se da brod u svim stanjima oštećenja zadovoljava kriterije stabiliteta po determinističkoj metodi. Rezultati vjerojatnosne analize uspoređeni su s rezultatima izrađenim prema prethodnim pravilima [4] te je zaključak da je novi kriterij, donesen 2008. godine povećao zahtijevani indeks pregrađivanja R. Usprkos tome, dobiveni indeks A je veći od zahtijevanog indeksa R.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Vedran Slapničar
(mentor)