Pregled bibliografske jedinice broj: 760847
Komparativni pristup kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja
Komparativni pristup kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja // Sedmi dani Mate Demarina-Prema suvremenoj školi / Šagud, Mirjana (ur.).
Petrinja: Visoka učiteljska škola u Petrinji, 2006. str. 63-74 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 760847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativni pristup kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja
(Comparative approach of the curriculum in pedagogic education of teachers)
Autori
Đuranović, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sedmi dani Mate Demarina-Prema suvremenoj školi
/ Šagud, Mirjana - Petrinja : Visoka učiteljska škola u Petrinji, 2006, 63-74
ISBN
953-99121-7-2
Skup
Prema suvremenoj školi
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 21.09.2006. - 22.09.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kurikulum; obrazovanje; učitelj; inovativnost; razvitak; promjena
(curriculum; education; teacher; innovation; development; changes)
Sažetak
Novo, postmoderno društvo koje se stvara pred školu i učitelja postavlja vrlo teške i kompleksne zadatke. Jesu li učitelji osposobljeni odgovoriti izazovima novog vremena? Svrha ovog rada je da se analizirajući kurikulum pedagoške izobrazbe učitelja razredne nastave u Hrvatskoj i komparirajući ga s kurikulumom pedagoške izobrazbe učitelja u Francuskoj, Njemačkoj, Sloveniji, Austriji i Italiji, pokušaju dati smjernice za izradu novog, učinkovitijeg kurikuluma pedagoške izobrazbe naših učitelja. Analiza kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja u Hrvatskoj i navedenim europskim zemljama ukazuje na potrebu njegove reorganizacije i redizajniranja, jer je on još uvijek u većini zemalja krut i nefleksibilan. Iznimku u ovom slučaju čini Njemačka koja ima nešto fleksibilniji kurikulum kojim studenti imaju mogućnost izbora pedagoških kolegija te na taj način utječu na oblikovanje svog obrazovnog profila. Kurikulum pedagoške izobrazbe učitelja mora biti mnogo fleksibilniji, otvoreniji, pružiti studentima kvalitetna i upotrebljiva znanja, senzibilizirati ih za odabranu profesiju, te omogućiti svakom studentu razvoj svih njegovih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija