Pregled bibliografske jedinice broj: 760810
PRILOG VREDNOVANJU UČINAKA PRVE FAZE NTC SUSTAVA UČENJA U PREDŠKOLSKOM ODGOJU
PRILOG VREDNOVANJU UČINAKA PRVE FAZE NTC SUSTAVA UČENJA U PREDŠKOLSKOM ODGOJU // Knjiga sažetaka : u okviru V. Dana Šime i Ante Starčevića / Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Nove smjernice u odgoju i obrazovanju Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Nikčević-Milković, Anela i sur. (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2015. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 760810 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRILOG VREDNOVANJU UČINAKA PRVE FAZE NTC SUSTAVA UČENJA U PREDŠKOLSKOM ODGOJU
(CONTRIBUTION TO THE EVALUATION OF EFFECTS OF THE FIRST PHASE OF THE NTC SYSTEM OF LEARNING IN PRESCHOOL EDUCATION)
Autori
Lončarić, Darko ; Novak, Anna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka : u okviru V. Dana Šime i Ante Starčevića / Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Nove smjernice u odgoju i obrazovanju <i> Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića
/ Nikčević-Milković, Anela i sur. - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2015, 17-18
ISBN
978-953-331-009-1
Skup
V. dani Šime i Ante Starčevića : Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića u okviru
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2015. - 08.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
NTC; NTC sustav učenja; Nikola Tesla Centar sustav učenjamotorika; senzomotorika; akomodacija oka; predškolska ustanova
(NTC; NTC Learning System; Nikola Tesla Center; motor skills; sensory motor skills; eye accommodation; preschool institution)
Sažetak
Postojeći programi za poticanje razvoja djeteta i njegove sveukupne dobrobiti razlikuju se u namjeni i brojnim karakteristikama, ali svima je zajednički nedostatak repliciranih evaluacijskih istraživanja kojima bi se potvrdila njihova učinkovitost. Ovaj rad predstavlja prilog formaliziranju instrumentarija i metode vrednovanja učinka prve faze NTC (Nikola Tesla Centar) sustava učenja te utvrđivanju inicijalnih rezultata takvog vrednovanja. Prva faza usmjerena je na stimulaciju razvoja moždanih sinapsi kroz aktivnosti u kojima su dominantne fina i gruba motorika, senzomotorika i akomodacija oka. U istraživanju je sudjelovalo 60-ero djece u dobi od 4 do 7 godina u tri vrtića u kojima postoje skupine koje godinu dana primjenjuju program i usporedive skupine u kojima se program ne primjenjuje. Korištena su tri testa fine motorike te po jedan test krupne motorike i akomodacije oka. Rezultati pokazuju da djeca koja sudjeluju u programu u odnosu na djecu koja ne sudjeluju imaju bolje rezultate samo u testovima fine motorike. U ostalim područjima nisu utvrđene statistički značajne razlike. Analizom metrijskih karakteristika testova pokazalo se da mnogi testovi nemaju zadovoljavajuću razinu osjetljivosti i diskriminativnosti te su prije konačnih zaključaka o učinkovitosti metode potrebna daljnja poboljšanja u metodologiji testiranja. Također, potrebno je ispitati učinke poticanja asocijativnog mišljenja i funkcionalnog znanja na čijoj se stimulaciji temelje druga i treća etapa NTC sustava učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija