Pregled bibliografske jedinice broj: 760525
Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija
Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Zbornik radova: IV. simpozij / Prskalo, Ivan i sur. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 150-162 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 760525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija
(Contribution to the development and validation of Teachers'Competence Scale)
Autori
Lončarić, Darko ; Majić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Zbornik radova: IV. simpozij
/ Prskalo, Ivan i sur. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 150-162
ISBN
978-953-7210-82-3
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
evaluacija; metrijske karakteristike; obrazovanje; studijski program; škola
(education; evaluation; metric characteristics; school; study program)
Sažetak
Skala učiteljskih kompetencija kreirana je s ciljem kontinuiranog unaprjeđenja studijskog programa na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Njezin osnovni oblik može se prilagoditi raznim svrhama (evaluacija, utvrđivanje potreba za profesionalnim razvojem i sl.). U inicijalnoj fazi konstrukcije koristila se u formi procjene važnosti pojedinih kompetencija koje su dali različiti sudionici odgoja i obrazovanja u području razredne nastave: učitelji, ravnatelji i stručni suradnici te nastavnici Učiteljskog fakulteta. U istraživanju je sudjelovalo 374 sudionika iz 39 osnovnih škola Primorsko-goranske županije, uključujući i nastavnike na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Utvrđeno je da konstruirana Skala učiteljskih kompetencija ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Od svih kompetencija sudionici su istaknuli metodičke kompetencije i praksu kao najvažnije elemente programa učiteljskog studija, dok su najmanje važnim procijenili metodološke kompetencije vezane uz kreiranje novih znanja iz područja odgoja i obrazovanja. U procjenama važnosti različitih kompetencija utvrđene su i razlike među skupinama ispitanika pri čemu su ravnatelji i stručni suradnici u pravilu davali više procjene važnosti gotovo svim istraživanjem obuhvaćenim kompetencijama, učitelji su bili, u odnosu na ostale kompetencije, relativno više usmjereni na individualni rad s djecom s posebnim potrebama, a fakultetski nastavnici na znanstveno- metodološke kompetencije. U narednim istraživanjima potrebno je utvrditi primjenjivost skale i stabilnost metrijskih karakteristika na različitim formama i populacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Darko Lončarić
(autor)