Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 760525

Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija


Lončarić, Darko; Majić, Tatjana
Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Zbornik radova: IV. simpozij / Prskalo, Ivan i sur. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 150-162 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 760525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija
(Contribution to the development and validation of Teachers'Competence Scale)

Autori
Lončarić, Darko ; Majić, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Zbornik radova: IV. simpozij / Prskalo, Ivan i sur. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 150-162

ISBN
978-953-7210-82-3

Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
evaluacija; metrijske karakteristike; obrazovanje; studijski program; škola
(education; evaluation; metric characteristics; school; study program)

Sažetak
Skala učiteljskih kompetencija kreirana je s ciljem kontinuiranog unaprjeđenja studijskog programa na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Njezin osnovni oblik može se prilagoditi raznim svrhama (evaluacija, utvrđivanje potreba za profesionalnim razvojem i sl.). U inicijalnoj fazi konstrukcije koristila se u formi procjene važnosti pojedinih kompetencija koje su dali različiti sudionici odgoja i obrazovanja u području razredne nastave: učitelji, ravnatelji i stručni suradnici te nastavnici Učiteljskog fakulteta. U istraživanju je sudjelovalo 374 sudionika iz 39 osnovnih škola Primorsko-goranske županije, uključujući i nastavnike na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Utvrđeno je da konstruirana Skala učiteljskih kompetencija ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Od svih kompetencija sudionici su istaknuli metodičke kompetencije i praksu kao najvažnije elemente programa učiteljskog studija, dok su najmanje važnim procijenili metodološke kompetencije vezane uz kreiranje novih znanja iz područja odgoja i obrazovanja. U procjenama važnosti različitih kompetencija utvrđene su i razlike među skupinama ispitanika pri čemu su ravnatelji i stručni suradnici u pravilu davali više procjene važnosti gotovo svim istraživanjem obuhvaćenim kompetencijama, učitelji su bili, u odnosu na ostale kompetencije, relativno više usmjereni na individualni rad s djecom s posebnim potrebama, a fakultetski nastavnici na znanstveno- metodološke kompetencije. U narednim istraživanjima potrebno je utvrditi primjenjivost skale i stabilnost metrijskih karakteristika na različitim formama i populacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko; Majić, Tatjana
Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Zbornik radova: IV. simpozij / Prskalo, Ivan i sur. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 150-162 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lončarić, D. & Majić, T. (2015) Prilog razvoju i validaciji Skale učiteljskih kompetencija. U: Prskalo, I. (ur.)Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Zbornik radova: IV. simpozij.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Maji\'{c}, Tatjana}, editor = {Prskalo, I.}, year = {2015}, pages = {150-162}, keywords = {evaluacija, metrijske karakteristike, obrazovanje, studijski program, \v{s}kola}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Prilog razvoju i validaciji Skale u\v{c}iteljskih kompetencija}, keyword = {evaluacija, metrijske karakteristike, obrazovanje, studijski program, \v{s}kola}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Maji\'{c}, Tatjana}, editor = {Prskalo, I.}, year = {2015}, pages = {150-162}, keywords = {education, evaluation, metric characteristics, school, study program}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Contribution to the development and validation of Teachers'Competence Scale}, keyword = {education, evaluation, metric characteristics, school, study program}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font