Pregled bibliografske jedinice broj: 760391
Uporaba potpomognute komunikacije kod roditelja djece s razvojnim teškoćama
Uporaba potpomognute komunikacije kod roditelja djece s razvojnim teškoćama, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 760391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba potpomognute komunikacije kod roditelja djece s razvojnim teškoćama
(The Use of Augmentative and Alternative Communication in Parents of Children with Developmental Disabilities)
Autori
Petric, Ivna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.05
Godina
2015
Stranica
52
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
potpomognuta komunikacija; roditelji; zastupljenost; Hrvatska
(augmentative and alternative communication; parents; representation; Croatia)
Sažetak
Podaci o uporabi potpomognute komunikacije kod roditelja djece s razvojnim teškoćama u Republici Hrvatskoj nisu poznati. Za potrebe ovog istraživanja analizirani su upitnici koji su dio projekta ''Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama'' (ICT-AAC). Cilj ovog istraživanja bio je prikupiti podatke o: a) grupama djece koja koriste potpomognutu komunikaciju u interakciji s roditeljima, b) tehnikama potpomognute komunikacije koje se najčešće koriste, c) kontekstu u kojem se potpomognuta komunikacija najčešće koristi, d) svrhama za koje se potpomognuta komunikacija koristi. Većina roditelja upoznata je s potpomognutom komunikacijom i veliki broj njih koristi tehnike potpomognute komunikacije u svakodnevnoj interakciji s djetetom. Roditelji najviše koriste tehnike potpomognute komunikacije bez pomagala, tj. geste, a najmanje koriste isključivo niskotehnološka pomagala. Više koriste potpomognutu komunikaciju kod kuće nego u različitim ustanovama koje djeca pohađaju. Najviše se koristi u svrhu komunikacije i u svakodnevnim aktivnostima, a rijetko u svrhu učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(mentor)