Pregled bibliografske jedinice broj: 760184
Aksiološke smjernice u ranim pripovijetkama za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" (Mostar, 1900.-1905.)
Aksiološke smjernice u ranim pripovijetkama za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" (Mostar, 1900.-1905.) // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 226-232 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 760184 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aksiološke smjernice u ranim pripovijetkama za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" (Mostar, 1900.-1905.)
(Axiological guidelines in stories for children in the first five years in the magazine "Christian Family" (Mostar, 1900-1905))
Autori
Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
/ - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 226-232
ISBN
978-953-7210-79-3
Skup
Konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja književnost ; filozofija odgoja ; vrednote
(children's literature ; philosophy of education ; values)
Sažetak
„Kršćanska obitelj. Časopis za vjerski odgoj i prosvjetu" (Mostar, 1900.-1920. i 1938.-1944.), glasilo Hrvatskih seljačkih škola, uz vjerske sadržaje, vijesti i druge zanimljivosti iz zemlje i svijeta donosi i više od sto različitih pripovijetki. Neke od njih su namijenjene djeci, dok se u drugima preko djece posreduju druge važne poruke. U ovom radu sa filozofskog stanovišta istražujemo i kritički reflektiramo aksiološku (vrijednosnu) pozadinu pripovijetki za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj" u prvih pet godina objavljivanja. U prvom dijelu rada istražujemo mentalni i društveni milje iz kojeg su vrednote proistekle i njihov očekivani učinak na objekt (dijete). Nastojimo odgovoriti na pitanje postoji li sustavan izbor pripovijetki za djecu u časopisu "Kršćanska obitelj", je li taj izbor rađen po nekom vrijednosnom ključu, ili je nasumičan, određen umjetničkom vrijednošću ili nekim drugim kriterijem. Uočavamo kako su one izrasle iz jedne patrijarhalne i zatvorene sredine, da su više ruralne nego li urbane… U drugom dijelu istraživanja detektiramo i izdvajamo kroz pripovijetke proklamirane vrednote (npr. poslušnost, poštenje, marljivost, pobožnost…) te sagledavamo fabularni kontekst kroz koji su te vrednote posredovane. Nastojimo skicirati mentalnu sliku i očekivane oblike ponašanja objekta (djeteta) koje usvaja proklamirane vrednote. Očekivani ishod rada je formiranje hijerarhijski ustrojene ljestvice u pripovijetkama posredovanih vrednota i, konačno, uspoređivanje te ljestvice vrednota s onom koja je proklamirana u Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2011.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Napomena
"The Christian Family. Journal for religious education"(Mostar, 1900th to 1920th and 1938th to 1944th), newsletter of Croatian peasant schools, with religious content, news and other interesting facts from the country and the world, brings more than a hundred different stories. Some stories are intended for children, while others thrash are mediated through children. In this paper we explore the philosophical standpoint and critically reflect on the axiological valuable of stories for children in the magazine "Christian Family". In the first part of the paper we examine the mental and social context from which those values were derived and their expected impact on the object (the child). We strive to answer the question whether there is a systematic selection of short stories for children in the magazine "Christian Family", whether that choice was made by certain key values, or may it a random and certain artistic value, or perhaps some other criterion. We observe that the stories came from a patriarchal and closed environment, that are more rural than urban ... In the second part of the study we detected and highlight the stories proclaimed values (eg. Obedience, honesty, diligence, devotion ...) and we have seen the story-line context through which those values are transmitted. We try to dram a mental image and behaviour expectations of the object (the child) which adopts by the proclaimed values. The expected outcome of the work is the formation of hierarchically structured values that are transmitted in short stories. This scale of values will be compared to that which was proclaimed in the National Curriculum Framework (Zagreb 2011).