Pregled bibliografske jedinice broj: 760138
Usvajanje vokabulara engleskoga kao stranoga jezika struke
Usvajanje vokabulara engleskoga kao stranoga jezika struke, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 760138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje vokabulara engleskoga kao stranoga jezika struke
(The Acquisition of English for Specific Purposes Vocabulary)
Autori
Omrčen, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.03
Godina
2011
Stranica
278
Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena
Ključne riječi
strani jezik; jezik struke; stručni vokabular; strategije učenja; motivacija; poznavanje domene; spol; socio-ekonomski status
(foreign language; language for specific purposes; technical vocabulary; learning strategies; motivagtion; knowledge of the domain; gender; socioeconomic status)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio utvrditi u kojoj se mjeri konstruiranim skupom mjernih instrumenata mogu utvrditi razlike u tipu znanja engleskoga kineziološkog vokabulara, načinima njegova usvajanja i motivaciji za učenje engleskoga kao stranoga jezika struke s obzirom na različite demografske, socio-ekonomske i druge pokazatelje. Nadalje, željelo se utvrditi postoji li povezanost tipa znanja engleskoga kineziološkog vokabulara s jedne strane i strategija njegova učenja te motivacije za učenje engleskoga kao stranoga jezika struke s druge, kao i postoji li povezanost između tipa znanja engleskoga kineziološkog vokabulara i učenja stranih jezika te školskoga i akademskoga uspjeha. Istraživanje je provedeno na 151 ispitaniku treće i 96 ispitanika četvrte studijske godine Kineziološkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Spol, socio-ekonomski status ispitanika, obrazovni status oca, vrsta srednje škole te preferencija pojedinih vrsta sportske aktivnosti imali su određenu, manju ili veću, ulogu u usvajanju engleskoga vokabulara kineziološke struke na recepcijskoj i/ili produkcijskoj razini. Recepcijska je razina znanja vokabulara na ispitanicima niže studijske godine bila povezana s izravnim strategijama njegova učenja, s motivacijom za opću uporabu engleskoga kao stranoga jezika te s poznavanjem domene, dok je na višoj studijskoj godini motivacija bila usmjerena na njegovu uporabu u struci i budućemu zanimanju, a na produkcijsku je razinu osim poznavanja domene utjecalo i matematičko znanje, kao i učenje njemačkoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb