Pregled bibliografske jedinice broj: 759937
Product placement - novi oblik oglašavanja u audiovizualnoj industriji
Product placement - novi oblik oglašavanja u audiovizualnoj industriji // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, XV (2003), 1/2; 87-95 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 759937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Product placement - novi oblik oglašavanja u audiovizualnoj industriji
(Product placement - a new form of advertising in audiovisual industry)
Autori
Manestar, Silvija
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) XV
(2003), 1/2;
87-95
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Audiovizualna industrija; audiovizualni marketing; plasman proizvoda
(Audiovisual industry; audiovisual marketing; product placement)
Sažetak
Kino, televizija i današnji novi mediji raznoliko su definirani kao industrijska umjetnost, oblici masovne komunikacije te audiovizualna industrija. Stvaranje audiovizualnog sadržaja, ili 'kulturne zabave' (filmovi, televizijske serije ili video-igrice) treba gledati iz trodimenzionalne perspektive, kao umjetnost, komunikaciju i stvaranje profita. Neki tvrde da se audiovizualna djela proizvode samo zbog novca i pregovaranja. Međutim, zarada nije jedini aspekt stvaranja filma. Zabava ima i kreativne, društvene i kulturne implikacije. Stvaranje audiovizualnog proizvoda je visokorizičan posao zahvaljujući neophodno velikoj kapitalnoj investiciji i sporom procesu amortizacije, na tržištu koje je vrlo nesigurno i nepredvidljivo. Audiovizualni sektor je rastuća međunarodna industrija koja se brzo mijenja i koja se po određenim karakteristikama razlikuje od drugih konvencionalnijih industrija. Plasiranje proizvoda i sponzoriranje je omiljen potencijalni izvor financiranja audiovizualne industrije. Plasiranje proizvoda je oblik oglašavanja. Unatoč mnogim primjedbama i zabrinutosti, plasiranje proizvoda postao je dominantan marketinški alat u audiovizualnoj industriji. Oglašivači vjeruju da je plasiranje proizvoda efikasno, i zbog toga su spremni upotrijebiti taj alat unatoč kritikama i zabrinutosti. Budući da je plasiranje proizvoda relativno nov fenomen, većina dokaza o njegovoj efikasnosti je po prirodi anegdotalna. Međutim, nekoliko sistematičnijih istraživanja koja su navedena u djelu, pokazuju da plasiranje proizvoda može poslužiti interesima oglašivača, barem što se tiče prepoznavanja i sjećanja na oglašavanu marku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija