Pregled bibliografske jedinice broj: 759912
Kompetencije studenata u prosudbi i odabiru hrvatskih dječjih časopisa u razrednoj nastavi
Kompetencije studenata u prosudbi i odabiru hrvatskih dječjih časopisa u razrednoj nastavi // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Researching Paradigms of Childhood and Education / Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 250-260 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 759912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije studenata u prosudbi i odabiru
hrvatskih dječjih časopisa u razrednoj nastavi
(The competence of students in assessment and
selection of Croatian children's magazines in
primary school teaching)
Autori
Majdak, Sara ; Riman, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Researching Paradigms of Childhood and Education
/ Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 250-260
ISBN
978-953-7210-79-3
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – II. simpozij: Dječji jezik i kultura // Researching Paradigms of Childhood and Education – 2nd Symposium: Child Language and Culture.
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
istraživanje ; produkcija ; recepcija ; studenti ; učitelji
(research ; production ; reception ; students ; teachers)
Sažetak
Jedan od najstarijih načina produkcije tekstova za djecu jest objavljivanje priloga u dječjim časopisima. Promatranjem tekstova koji se objavljuju u časopisima za djecu kroz povijest, može se zaključiti da produkcija ovisi o recipijentima. Polazište za utvrđivanje ciljane publike suvremenih časopisa za djecu jest analiza njihovih sadržaja. Za potrebe rada promotrili smo i usporedili tri suvremena časopisa za djecu koja se koriste u razrednoj nastavi: Smib, Radost i Prvi izbor. Na temelju sadržaja koji dominiraju u časopisima, uočava se usmjerenost ovog medija na djecu, ali i na učitelje, utoliko što omogućuju korištenje njihovih sadržaja u nastavi. S ciljem daljnje analize odnosa studenata učiteljskog studija prema dječjem časopisu kao specifičnom mediju u nastavi, proveli smo anketno istraživanje kojim smo željeli ispitati njihovu trenutnu samoprocjenu kompetencija za odabir časopisa koji će ponuditi djeci u sklopu nastave i stavove o dječjim časopisima koji objavljuju književne tekstove. Dobiveni rezultati ukazuju na relativno visoku samopro- cjenu kompetencije za odabir dječjih časopisa u nastavi koje su barem dijelom nerealno visoke, s obzirom na specifične probleme koje su studenti iskazali u relativno jednostavnim zadacima prepoznavanja i klasifikacije časopisa. Također, studenti su najbolje upoznati s dječjim književnim časopisima koje su i sami čitali u osnovnoj školi kao učenici. Na temelju rezultata ankete, zaključili smo da je potrebno u obrazovanje studenata učiteljskog studija uključiti više informacija o ulozi dječjih časopisa u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija