Pregled bibliografske jedinice broj: 759720
Ispitivanje utjecaja televizije na razvoj osobne vizualne kulture te njezina odraza u nastavi Likovne kulture
Ispitivanje utjecaja televizije na razvoj osobne vizualne kulture te njezina odraza u nastavi Likovne kulture // Deveti dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi/Znanstveni skup s međunarodnom suradnjom "Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi" / Ivon, Hicela ; Tomaš, Suzana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 205-220 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 759720 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje utjecaja televizije na razvoj osobne vizualne kulture te njezina odraza u nastavi Likovne kulture
(Analyzing the Influence of Television on the Development of Individual Visual Culture and Its Reflection in Teaching Art Culture)
Autori
Pivac, Dunja ; Smolčić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Deveti dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi/Znanstveni skup s međunarodnom suradnjom "Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi"
/ Ivon, Hicela ; Tomaš, Suzana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015, 205-220
Skup
Deveti dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi/Znanstveni skup s međunarodnom suradnjom "Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 06.11.2013. - 07.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
televizija; vizualna kultura; likovni odgoj i obrazovanje; manipulacija slikom; novi mediji
(television; visual culture; art education; image manipulation; new media)
Sažetak
Unatoč kontinuiranom tehnološkom napretku, učenici pred televizijskim ekranom i dalje provode znatan dio svakodnevice. Zbog svoje trajne prisutnosti i nametljivosti, slika posredovana medijem televizije jedan je od najznačajnijih čimbenika razvoja vizualne kulture mladih. Vodeći se rezultatima ankete provedene u osmim razredima osnovnih škola, u ovom se radu ispituje utjecaj sadržaja televizije na razvoj vizualne kulture učenika te se istražuje važnost interakcije učenika sa spomenutim medijem u nastavnom predmetu Likovna kultura. U učeničkim odgovorima prepoznaje se prevladavajući doživljaj Likovne kulture kao predmeta koji ponajprije omogućuje svladavanje vještina uporabe likovnih tehnika, dok televiziji pridaju mjesto vizualnog autoriteta. Budući da se iz učeničkih odgovora uočava potreba mladeži za sjedinjavanjem bliske im prirode medija s odgojno-obrazovnom praksom institucije (škole), postavlja se pitanje o potrebi uključivanja medijskih sadržaja i tehnologije u nastavu likovne kulture. To ne bi samo osuvremenilo pedagoški pristup i pružilo motivaciju učenicima, već bi omogućilo sustavan rad na razvijanju kritičkog stava učenika prema vizualnim sadržajima koji ih okružuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Dunja Pivac
(autor)