Pregled bibliografske jedinice broj: 759710
„Discipliniranje“ ženskih/rodnih studija ili zazor od političnosti ?
„Discipliniranje“ ženskih/rodnih studija ili zazor od političnosti ? // Obrazovanje, rod, građanski status / Duhaček, Daša ; Lončarević, Katarina ; Popović, Dragana (ur.).
Beograd: Centar za studije roda i politike Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu, 2014. str. 3-15
CROSBI ID: 759710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Discipliniranje“ ženskih/rodnih studija ili zazor od političnosti ?
(„Disciplining“ women's studies or annoyance toward politicality?)
Autori
Kašić, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Obrazovanje, rod, građanski status
Urednik/ci
Duhaček, Daša ; Lončarević, Katarina ; Popović, Dragana
Izdavač
Centar za studije roda i politike Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu
Grad
Beograd
Godina
2014
Raspon stranica
3-15
ISBN
978-86-84031-60-2
Ključne riječi
kritička spoznaja, ženski studiji, neoliberalno sveučilište, feministička pozicija
(critical knowing, women's studies, neoliberal university, feminist position)
Sažetak
Na predlošku slojevite analize mjesta obrazovanja o rodu i ženskostudijskim temama na sveučilištu u Hrvatskoj, te napose unutar akademske obrazovne zajednice, pokušat će se ukazati na osnovne prijepore s kojima se ženski/rodni studiji sučeljavaju danas. Ideja izlaganja je s jedne strane propitati smisao ovog obrazovanja kako za feminističku epistemologiju tako i za teorijske novosti u kritičkom spoznavanju, a s druge strane ukazati na zebnje koje suvremeni konteksti (rodno- normativni, neoliberalni, ideološki, kognitivni i dr.), a tiču se feminizma, spoznavanja i akademskog obrazovanja, proizvode i nagomilavaju. Dok kritičko spoznavanje nije tek rezultat edukacijskog htijenja ženskih/rodnih studija već ultimativni razlog njihova konstituiranja, bivanja i djelovanja, suvremeni politički diskursi o rodu i rodnoj nejednakosti impregnirani u normativne hegemonijske softvere utemeljene u upravljivosti (M. Foucault) i neoliberalnoj „rodnoj ekspertnosti“ djeluju u smjeru „discipliniranja“ i depolitizacije feminističkih znanja, što posljedično vodi ka rastakanju kritičnosti i kontaminaciji smisla ovog tipa obrazovanja. Iz tih razloga posebno će se demaskirati koncept političke korektnosti, odnosno tolerancije (W. Brown) u nekima od njegovih izvedbi, te pokušati reafirmirati ključne feminističke premise kao što su politika lokacije (b. hooks, T. Lauretis) artikulacija feminističkog subjekta, emancipacijska moć obrazovanja i borba protiv opresije (spoznajne, spolne i sl.). Aktivirajući subjektivnost kao feminističku poziciju i matricu ženskostudijskog obrazovanja u izlaganju će, uz promjene obrazovnih kurikula i kodova podučavanja na sveučilištu kao i proizvodnju akademske neuroze, posebno biti riječi o implikacijama neoliberalnih učinaka na modeliranje obrazovnih subjekata (R. Gill) u smjeru racionalizacije fleksibilne sebičnosti, kalkulabilnosti i 'neutralnosti' u pristupu kao efikasnih modusa prilagodbe akademskoj situaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija