Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759709

Feministički protunarativi: kako „čitati” kulturne prakse u post- socijalističkom prostoru?


Kašić, Biljana
Feministički protunarativi: kako „čitati” kulturne prakse u post- socijalističkom prostoru? // Od državne umjetnosti do kreativnih industrija:transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa
Zagreb, 2015. str. 3-3 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 759709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Feministički protunarativi: kako „čitati” kulturne prakse u post- socijalističkom prostoru?
(Feminist counternarratives ; how to 'read' cultural practices in post-socialist space?)

Autori
Kašić, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Od državne umjetnosti do kreativnih industrija:transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa / - Zagreb, 2015, 3-3

Skup
Od državne umjetnosti do kreativnih industrija:transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.03.2015. - 22.03.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
feministički protunarativi; post-socijalistički prostor; rod; seksualnost
(feminist counternarratives; post-socialist space; gender; sexuality)

Sažetak
Polazeći od postavke Marine Gržinić da rod i seksualnost funkcioniraju kao nove metode mjerljivosti (benchmarks) kojima se prosuđuje učinkovitost neoliberalne kapitalističke demokracije u suvremenom svijetu, prikrivajući time višerazinsku društvenu diskriminaciju koja u podtekstu ima intencionalno kapitalističko razvlašćivanje, ovo izlaganje pokušava istražiti ulogu feminističkih protunarativa (K.Deepwell) naspram ovog trenda. Drugim riječima, oko čega se zbiva feminističko pozicioniranje kako bi se omogućila „resemantizacija suvremenosti“ s obzirom na uvide heterotemporalnosti i „raščaravanje utopijskog imaginarija“ (R.Kalanj) ; kojim kritičkim alatkama i unutar kojih svjetova? U situaciji epistemološke nesigurnosti i ustrajnih mizoginih obrazaca u novokomponiranim nacionalnim narativima potkrepljenim paradigmama viktimizacije, reprezentacijskim klišejima, simulacijom i tehnicizacijom politike gender mainstreaminga o jednakosti spolova/rodova, re- artikulacija smisla feminističkog djelovanja moguća je jedino kritičkim promišljanjem i preoblikovanjem različitih diskursnih polja, njihovih sjecišta i prijelaza. U izlaganju će se, na temelju feminističkih kritičkih intervencija u dominantne političke narative uspostavljene tijekom posljednja dva i po desetljeća u post-jugoslavenskom prostoru s jedne strane nastojati demitologizirati tzv. prosvjetiteljsko trojstvo iskazano u diskursnom modusu : sloboda, jednakost, bratstvo, a s druge strane pokazati na koje načine određene kulturne prakse postaju, makar privremeno, transgresivne zone djelovanja. Kako se događa proizvodnja novih subjektivnosti u kulturnim praksama i u pukotinama umjetničkih mikro svjetova, jedno je od onih pitanja koji zahtijevaju odgovor. Subverzivna epistemologija računa na samo-osvješćujući zaokret kako u djelovanju tako i u pogledu na određeni umjetnički i društveni čin. U analizi se posebna pozornost poklanja teorijskoj argumentaciji o motivima i razlozima radikalno feminističkog „čitanja” kulturnih činova u stvaranju nove situacije odgovornosti koju nalaže post-socijalistička „situacija” odnosno geopolitika spoznaje. Na tom tragu ponovno će se uvesti u razgovor koncept post-Istoka kao mogućeg subjekta (Tlostanova) i neuroza koja njegovo oglašavanje pronosi, prije svega u obzoru pitanja koje otvara kao što su odnos između subjektivizacije i mehanizama neokolonizacije, samo-lokacije i nužnosti komodificirajućih financijskih aranžmana kulturnih projekata, ropstva i politike tijela unutar mitske samoregulacije tržišta, „katafatičkog pristupa“ (S.Milevska) suvremenih umjetnica u zagovaranju društvenih promjena i zapreka u oblikovanju feminističkog zajedništva.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Biljana Kašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kašić, Biljana
Feministički protunarativi: kako „čitati” kulturne prakse u post- socijalističkom prostoru? // Od državne umjetnosti do kreativnih industrija:transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa
Zagreb, 2015. str. 3-3 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Kašić, B. (2015) Feministički protunarativi: kako „čitati” kulturne prakse u post- socijalističkom prostoru?. U: Od državne umjetnosti do kreativnih industrija:transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa.
@article{article, author = {Ka\v{s}i\'{c}, Biljana}, year = {2015}, pages = {3-3}, keywords = {feministi\v{c}ki protunarativi, post-socijalisti\v{c}ki prostor, rod, seksualnost}, title = {Feministi\v{c}ki protunarativi: kako „\v{c}itati” kulturne prakse u post- socijalisti\v{c}kom prostoru?}, keyword = {feministi\v{c}ki protunarativi, post-socijalisti\v{c}ki prostor, rod, seksualnost}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ka\v{s}i\'{c}, Biljana}, year = {2015}, pages = {3-3}, keywords = {feminist counternarratives, post-socialist space, gender, sexuality}, title = {Feminist counternarratives ; how to 'read' cultural practices in post-socialist space?}, keyword = {feminist counternarratives, post-socialist space, gender, sexuality}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font