Pregled bibliografske jedinice broj: 759685
Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja
Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 759685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja
(Language abilities and home literacy environment of primary school children with and without hearing impairment: a comparison)
Autori
Vidović, Jerka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.04
Godina
2015
Stranica
36
Mentor
Brković, Irma
Ključne riječi
jezične sposobnosti; obiteljska jezična okolina; slušno oštećenje; fonološka svijest; stavovi o čitanju
(language abilities; home literacy environment; hearing impairment; phonological awareness; attitudes toward reading)
Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati jezične sposobnosti i obilježja obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja. Sudjelovalo je 10-ero djece sa i 199-ero bez slušnog oštećenja, od 3. do 8. razreda. Korišteni su testovi jezičnih sposobnosti te Upitnik obiteljske jezične okoline. Ispitana je primjenljivost testova jezičnih sposobnosti na gluhoj djeci, a karakteristike zadataka gluhih uvelike se slažu s karakteristikama čujućih. Razlike između skupina testirane su usporedbom distribucija. Rezultati pokazuju da se gluhi u svim jezičnim testovima, osim ortografske svijesti, nalaze ispod prosjeka čujućih, kao i po broju knjiga u kući s obzirom na obiteljsku jezičnu okolinu. Hijerarhijska regresijska analiza za čujuće sudionike pokazala je kako testovi jezičnih sposobnosti objašnjavaju značajan dio varijace razumijevanja čitanja, a od obiteljske jezične okoline, stavovi o čitanju imaju značajan samostalan doprinos. Kod gluhih sudionika je pronađeno da su jezične sposobnosti povezane s razumijevanjem čitanja, s tim da je ortografska svijest važna kao i fonološka. Broj članova obitelji povezan je sa čitalačkim navikama i stavovima o čitanju, a zajedničke čitalačke aktivnosti s roditeljima i vrijeme provedeno s njima s prosjekom ocjena, što nije slučaj kod čujuće djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Irma Brković
(mentor)