Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759685

Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja


Vidović, Jerka
Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 759685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja
(Language abilities and home literacy environment of primary school children with and without hearing impairment: a comparison)

Autori
Vidović, Jerka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.04

Godina
2015

Stranica
36

Mentor
Brković, Irma

Ključne riječi
jezične sposobnosti; obiteljska jezična okolina; slušno oštećenje; fonološka svijest; stavovi o čitanju
(language abilities; home literacy environment; hearing impairment; phonological awareness; attitudes toward reading)

Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati jezične sposobnosti i obilježja obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja. Sudjelovalo je 10-ero djece sa i 199-ero bez slušnog oštećenja, od 3. do 8. razreda. Korišteni su testovi jezičnih sposobnosti te Upitnik obiteljske jezične okoline. Ispitana je primjenljivost testova jezičnih sposobnosti na gluhoj djeci, a karakteristike zadataka gluhih uvelike se slažu s karakteristikama čujućih. Razlike između skupina testirane su usporedbom distribucija. Rezultati pokazuju da se gluhi u svim jezičnim testovima, osim ortografske svijesti, nalaze ispod prosjeka čujućih, kao i po broju knjiga u kući s obzirom na obiteljsku jezičnu okolinu. Hijerarhijska regresijska analiza za čujuće sudionike pokazala je kako testovi jezičnih sposobnosti objašnjavaju značajan dio varijace razumijevanja čitanja, a od obiteljske jezične okoline, stavovi o čitanju imaju značajan samostalan doprinos. Kod gluhih sudionika je pronađeno da su jezične sposobnosti povezane s razumijevanjem čitanja, s tim da je ortografska svijest važna kao i fonološka. Broj članova obitelji povezan je sa čitalačkim navikama i stavovima o čitanju, a zajedničke čitalačke aktivnosti s roditeljima i vrijeme provedeno s njima s prosjekom ocjena, što nije slučaj kod čujuće djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irma Brković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidović, Jerka
Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Vidović, J. (2015) 'Usporedba jezičnih sposobnosti i obiteljske jezične okoline osnovnoškolske djece sa i bez slušnog oštećenja', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidovi\'{c}, Jerka}, year = {2015}, pages = {36}, keywords = {jezi\v{c}ne sposobnosti, obiteljska jezi\v{c}na okolina, slu\v{s}no o\v{s}te\'{c}enje, fonolo\v{s}ka svijest, stavovi o \v{c}itanju}, title = {Usporedba jezi\v{c}nih sposobnosti i obiteljske jezi\v{c}ne okoline osnovno\v{s}kolske djece sa i bez slu\v{s}nog o\v{s}te\'{c}enja}, keyword = {jezi\v{c}ne sposobnosti, obiteljska jezi\v{c}na okolina, slu\v{s}no o\v{s}te\'{c}enje, fonolo\v{s}ka svijest, stavovi o \v{c}itanju}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidovi\'{c}, Jerka}, year = {2015}, pages = {36}, keywords = {language abilities, home literacy environment, hearing impairment, phonological awareness, attitudes toward reading}, title = {Language abilities and home literacy environment of primary school children with and without hearing impairment: a comparison}, keyword = {language abilities, home literacy environment, hearing impairment, phonological awareness, attitudes toward reading}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font