Pregled bibliografske jedinice broj: 759565
Život i učenje bez granica uz digitalne medije i društvene mreže
Život i učenje bez granica uz digitalne medije i društvene mreže // Uloga obrazovanja i vaspitanja u razvijanju humanističkih, interkulturalnih i nacionalnih vrednosti / Jovanović Branko i Vilotijević Mladen (ur.).
Mitrovica: Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini, 2014. str. 543-554
CROSBI ID: 759565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Život i učenje bez granica uz digitalne medije i društvene mreže
(Life and learning without borders with the use of digital media and social networks)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uloga obrazovanja i vaspitanja u razvijanju humanističkih, interkulturalnih i nacionalnih vrednosti
Urednik/ci
Jovanović Branko i Vilotijević Mladen
Izdavač
Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini
Grad
Mitrovica
Godina
2014
Raspon stranica
543-554
ISBN
978-86-6349-036-9
Ključne riječi
digitalni mediji, društvene mreže, interkulturalni odgoj, humanistički odgoj, građanski odgoj, informalno učenje
(digital media, social networks, intercultural education, humanistic education(liberal arts), informal learning)
Sažetak
Od pojave Interneta i, u novije vrijeme različitih društvenih mreža koje se oslanjaju na Internet, ništa u životu i školi nije isto kao prije ovog digitalnog doba. Djecu koja danas ulaze u škole nazivaju 'digitalcima' ili pripadnicima net generacije. Ta djeca ne znaju kako izgleda život bez interneta, satelitske televizije, mobilnih telefona i društvenih mreža. Dok odrasli govore o obrazovanju i učenju uz nove medije, za djecu je sve to, iz njihove perspektive, normalno i uobičajeno (ništa novo). Škola u novom (multi)medijskom okruženju ne može nuditi metodički repertoar u obrazovnoj sredini (učionica) koji su bili primjereni prošlom vijeku. U školi se mora učiti osnovne ljudske vrijednosti i stjecati kompetencije i motivaciju za cjeloživotno učenje uz digitalne medije. Društvene mreže u (n)ovom multimedijskom okruženju predstavljaju internetski prostor koji omogućuje međusobno povezivanje velikog broja korisnika. Među najpopularnijim digitalnim sistemima koji omogućuju povezivanje velikog broja korisnika u vrijeme pisanja ovog teksta spadaju svakako facebook, twitter, instagram i dr. U vezi razvijanja humanističkih i interkulturalnih vrijednosti uz spomenute digitalne medije i društvene mreže treba istaknuti potpuno novi stil življenja, komuniciranja i učenja koji traži sasvim novu školu, primjerenu ovom vremenu i novim generacijama djece i mladih koji će u idućim godinama dolaziti u školu. Kolika je moć i važnost društvenih mreža i digitalnih medija pokazale su socijalne revolucije na sjeveru Afrike i Bliskom Istoku u proteklih nekoliko godina. U Turskoj je npr. zabranjen twiter i uvedena stroga kontrola društvenih mreža u vrijeme 'demokratskih' izbora. Društvene mreže i svi digitalni mediji (posebno satelitska televizija i mobilni 'pametni' telefoni) donose velike promjene u području sadržaja i nastavnih metoda i u vezi ostvarivanja očekivanih ishoda u području interkulturalizma i humanističkog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Rad je nastao kao dio projekta koji finacira Hrvatska zaklada za znanost (2014. - 2017.)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Nastava
škola za net generacije (2014.-2017.)
Profili:
Milan Matijević
(autor)