Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759376

Plesna umjetnost i školski kurikulum


Gazibara, Senka
Plesna umjetnost i školski kurikulum // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 48-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 759376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Plesna umjetnost i školski kurikulum
(Dance art and school curriculum)

Autori
Gazibara, Senka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 48-49

ISBN
978-953-58055-3-3

Skup
Prvi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
plesna umjetnost; školski kurikulum; učenici; osnovna škola
(dance art; school curriculum; students; elementary school)

Sažetak
Današnje vrijeme istaknutih globalizacijskih procesa postavlja zahtjeve za cjeloživotnim učenjem u različitim područjima ljudske djelatnosti, što traži povezivanje, suradnju i partnerstvo na svim razinama. Upravo plesna umjetnost i univerzalni jezik plesa omogućuju integrativne procese te doprinose razvoju kurikuluma usmjerenog na učenika. Kroz razvijanje kreativnih plesnih sposobnosti, upoznavanja plesne umjetnosti i aktualne plesne scene te odgoja buduće plesne publike škola doprinosi kulturnom razvoju djece i mladih. Stoga i nacionalni kurikulum ističe važnost umjetničkog plesnog područja, a osobito kurikulumi škola koji plesnu umjetnost njeguju godinama. Plesna umjetnost upotpunjava odgoj djeteta i doprinosi zdravom psihofizičkom razvoju te ispunjava jednu od tri temeljne funkcije škole - prijenos kulture. Imajući u vidu sve prednosti univerzalnog jezika plesa, cilj je ovoga rada analizom školskih kurikuluma dobiti uvid u područje plesne umjetnosti i utvrditi njezinu zastupljenost u osnovnim školama. Pregledano je i analizirano 67 kurikuluma osnovnih škola Osječko-baranjske županije. Analiza je obuhvatila niže i više razrede, razrednu i predmetnu nastavu, uvažavajući sve oblike nastave. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize pokazali su da je plesna umjetnost zastupljena u velikom broju osnovnih škola, većinom u nižim razredima, a znatno manje u višim. Najprepoznatljivija je u izvannastavnim aktivnostima učenika, nakon čega slijede izvanškolske aktivnosti, kulturna i javna djelatnost škole te projekti. Uvidom u spomenuto, ukazuje se potreba za uvođenjem plesne umjetnosti u više razrede osnovnih škola, kao i potreba povećanja spomenutih u razrednoj nastavi. Istraživanje je pokazalo da ples nije zanemaren u školama, ali imajući u vidu njegove razvojne odrednice zaslužuje veću pozornost, sličnu drugim umjetničkim područjima koja zajedno s plesom trebaju uzeti više prostora u školskim kurikulumima, što sve snažnije zagovaraju stručnjaci iz područja kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Senka Žižanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gazibara, Senka
Plesna umjetnost i školski kurikulum // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 48-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Gazibara, S. (2014) Plesna umjetnost i školski kurikulum. U: Radočaj Jerković, A., Šulentić Begić, J., Livazović, G., Ondrušek, T. & Hathazy, A. (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Gazibara, Senka}, year = {2014}, pages = {48-49}, keywords = {plesna umjetnost, \v{s}kolski kurikulum, u\v{c}enici, osnovna \v{s}kola}, isbn = {978-953-58055-3-3}, title = {Plesna umjetnost i \v{s}kolski kurikulum}, keyword = {plesna umjetnost, \v{s}kolski kurikulum, u\v{c}enici, osnovna \v{s}kola}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gazibara, Senka}, year = {2014}, pages = {48-49}, keywords = {dance art, school curriculum, students, elementary school}, isbn = {978-953-58055-3-3}, title = {Dance art and school curriculum}, keyword = {dance art, school curriculum, students, elementary school}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font