Pregled bibliografske jedinice broj: 759265
Muzejska mrežna stranica kao kiberžanr, ili: kakva bi trebala biti muzejska mrežna stranica
Muzejska mrežna stranica kao kiberžanr, ili: kakva bi trebala biti muzejska mrežna stranica // (Pogled u) muzejsko elektroničko nakladništvo / Radovanlija Mileusnić, Snježana (ur.).
Zagreb: Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb, 2015. str. 12-27
CROSBI ID: 759265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzejska mrežna stranica kao kiberžanr, ili: kakva bi trebala biti muzejska mrežna stranica
(A museum website as cybergenre, or how should a museum website look like)
Autori
Šojat-Bikić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
(Pogled u) muzejsko elektroničko nakladništvo
Urednik/ci
Radovanlija Mileusnić, Snježana
Izdavač
Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
12-27
ISBN
978-953-6664-40-5
Ključne riječi
muzej, internet, muzejska mrežna stranica, kiberžanr, generički model
(museum, Internet, museum website, cybergenre, generic model)
Sažetak
Danas se od muzeja, posve prirodno, očekuje da imaju vlastite mrežne stranice. One su postale primarno sučelje prema stvarnim i potencijalnim posjetiteljima muzeja. Štoviše, one su izlozi kulture neke zemlje te pokazatelji otvorenosti i demokratičnosti muzeja. Muzejske mrežne stranice razvile su se u prepoznatljiv kiberžanr. Naime, logika njihova strukturiranja proizlazi iz tipologije muzejskih funkcija (zbirke, stalni postav, izložbe, nakladništvo, odjeli, istraživanja, akvizicije, vodstva, događanja, marketing, muzejska trgovina, muzejski restoran itd.) te su se već ustalili određeni modeli komunikacije muzeja s posjetiteljima u online prostoru. Na evolucijskom putu od korištenja webom kao sredstva za promidžbu i marketing (prva generacija muzejskih mrežnih stranica – elektroničkih brošura deriviranih iz tiskanih publikacija) do podrške e-učenju (virtualni muzeji) i razvoju društvene platforme za dvosmjernu komunikaciju s posjetiteljima (muzej 2.0), muzeji su razvijali i kontinuirano razvijaju manje-više konzervativne, a posljednjih desetak godina i inovativne oblike online komunikacije. Iako se ne može ustvrditi kako postoji zadana normativna teorija oblikovanja muzejskih mrežnih stranica, one ipak trebaju odražavati organizaciju, poslanje i jedinstvenost muzeja (svaki je muzej jedinstven!). Stoga je moguće predložiti generički model muzejske mrežne stranice, tj. poželjne generičke elemente “idealne” muzejske mrežne stranice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti