Pregled bibliografske jedinice broj: 759107
Banke: trgovci novcem kao arhitekti potrošačkog subjektiviteta
Banke: trgovci novcem kao arhitekti potrošačkog subjektiviteta // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 107-123
CROSBI ID: 759107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Banke: trgovci novcem kao arhitekti potrošačkog subjektiviteta
(Banks: Money Retailers as Architects of Consumer Personality)
Autori
Burić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Potrošačka kultura i konzumerizam
Urednik/ci
Čolić, Snježana
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
107-123
ISBN
978-953-7964-00-9
Ključne riječi
banke, potrošačko društvo, proizodnja potrošača, data-based marketing, potrošačka sloboda, potrošački subjektivitet
(banks, consumer society, production of consumer, data-based marketing, consumer freedom, consumer subjectivity)
Sažetak
U radu se analizira funkcija i korišteni instrumentarij banaka u tvorbi makro i mikro strukture potrošačkog društva razvijenog u Hrvatskoj tijekom zadnjih desetak godina. Kao institucije koje omogućuju ubrzanje financijskih tokova i uključivanje svih socijalnih kategorija u proces ekonomske razmjene banke su osigurale preduvjete za njegovu konstituciji i kontinuiranu reprodukciju. S druge strane, kroz specifične poslovne procese, prvenstveno kroz procese data-based marketinga, banke su na sebe preuzele i ulogu u procesu konstitucije socijalnog subjektiviteta potrošača. Razvojem specifičnih principa poslovnog upravljanja kao i razvojem financijskih proizvoda temeljenih na data-based marketigu, one su u značajnoj mjeri definirale prostore potrošačkih sloboda, tj. utjecale na formatiranje prostora potrošačkih želja i na taj način na sebe preuzele značajnu ulogu u proizvodnji potrošača kao centralnih subjekata hrvatskog potrošačkog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija