Pregled bibliografske jedinice broj: 759038
Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika
Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Opić, S. ; Matijević, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 538-550 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 759038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika
(Correlation between trainee teachers' personal experience and ways of student-centered learning and teaching)
Autori
Škugor, Alma ; Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
/ Opić, S. ; Matijević, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 538-550
ISBN
978-953-7210-82-3
Skup
IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava usmjerena na učenika ; nastava usmjerena na učitelja ; osobno iskustvo ; učenje ; poučavanje ; učitelji pripravnici
(student-centered teaching ; teacher-centered teaching ; personal experience ; learning ; teaching ; trainee teachers)
Sažetak
Nastava usmjerena na učenika u odgojno – obrazovnom sustavu ne mora proizlaziti iz stavova koje učitelji imaju prema takovom načinu učenja i poučavanja već se može povezati i s njihovim osobnim iskustvom tijekom cjelokupnog obrazovanja. Cilj je ovoga rada ispitati stavove učitelja pripravnika o nastavi usmjerenoj na učenika. Stavovi su ispitivani pomoću upitnika Nastava usmjerena na učenika (Škugor, 2013). Upitnik je konstruiran pomoću dvije subskale, Načini učenja i poučavanja Pid-a (Cronbach Alpha = .83) i Osobno iskustvo vezano za nastavu Pid-a usmjerenu na učenika (Cronbach Alpha = .90), Likertovog tipa od četiri stupnja na kojima su sudionici procjenjivali svoje slaganje s navedenim tvrdnjama. U istraživanju je sudjelovalo 156 učitelja pripravnika. Rezultati istraživanja pokazuju kako učitelji pripravnici izuzetnu važnost pridaju raznolikim aktivnostima i samostalnom radu učenika. Pri tome pridavanje važnosti određenom načinu učenja i poučavanja ne znači kako sudionici isti primjenjuju u praksi. Pearsonov koeficijent korelacije pokazao je nisku i pozitivnu korelaciju na faktorima Aktivnost i samostalnost učenika (0, 26) te Nastava usmjerena na učenika (0, 19) s Nastavom usmjerenom na učitelja. Dobiveni se rezultati mogu interpretirati u skladu s osobnim iskustvom koje sudionici imaju s nastavom usmjerenom na učitelja. Naime, oni uviđaju nedostatke takve nastave te smatraju važnim poticati raznolike aktivnosti i samostalnost učenika te načine učenja i poučavanja koji nastavu usmjeravaju na učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Alma Škugor
(autor)