Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759038

Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika


Škugor, Alma; Sablić, Marija
Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Opić, S. ; Matijević, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 538-550 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 759038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika
(Correlation between trainee teachers' personal experience and ways of student-centered learning and teaching)

Autori
Škugor, Alma ; Sablić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Opić, S. ; Matijević, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 538-550

ISBN
978-953-7210-82-3

Skup
IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava usmjerena na učenika ; nastava usmjerena na učitelja ; osobno iskustvo ; učenje ; poučavanje ; učitelji pripravnici
(student-centered teaching ; teacher-centered teaching ; personal experience ; learning ; teaching ; trainee teachers)

Sažetak
Nastava usmjerena na učenika u odgojno – obrazovnom sustavu ne mora proizlaziti iz stavova koje učitelji imaju prema takovom načinu učenja i poučavanja već se može povezati i s njihovim osobnim iskustvom tijekom cjelokupnog obrazovanja. Cilj je ovoga rada ispitati stavove učitelja pripravnika o nastavi usmjerenoj na učenika. Stavovi su ispitivani pomoću upitnika Nastava usmjerena na učenika (Škugor, 2013). Upitnik je konstruiran pomoću dvije subskale, Načini učenja i poučavanja Pid-a (Cronbach Alpha = .83) i Osobno iskustvo vezano za nastavu Pid-a usmjerenu na učenika (Cronbach Alpha = .90), Likertovog tipa od četiri stupnja na kojima su sudionici procjenjivali svoje slaganje s navedenim tvrdnjama. U istraživanju je sudjelovalo 156 učitelja pripravnika. Rezultati istraživanja pokazuju kako učitelji pripravnici izuzetnu važnost pridaju raznolikim aktivnostima i samostalnom radu učenika. Pri tome pridavanje važnosti određenom načinu učenja i poučavanja ne znači kako sudionici isti primjenjuju u praksi. Pearsonov koeficijent korelacije pokazao je nisku i pozitivnu korelaciju na faktorima Aktivnost i samostalnost učenika (0, 26) te Nastava usmjerena na učenika (0, 19) s Nastavom usmjerenom na učitelja. Dobiveni se rezultati mogu interpretirati u skladu s osobnim iskustvom koje sudionici imaju s nastavom usmjerenom na učitelja. Naime, oni uviđaju nedostatke takve nastave te smatraju važnim poticati raznolike aktivnosti i samostalnost učenika te načine učenja i poučavanja koji nastavu usmjeravaju na učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Alma Škugor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škugor, Alma; Sablić, Marija
Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Opić, S. ; Matijević, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 538-550 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Škugor, A. & Sablić, M. (2015) Povezanost osobnog iskustva učitelja pripravnika s načinima učenja i poučavanja usmjerenih na učenika. U: Opić, S. & Matijević, M. (ur.)Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {\v{S}kugor, Alma and Sabli\'{c}, Marija}, year = {2015}, pages = {538-550}, keywords = {nastava usmjerena na u\v{c}enika, nastava usmjerena na u\v{c}itelja, osobno iskustvo, u\v{c}enje, pou\v{c}avanje, u\v{c}itelji pripravnici}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Povezanost osobnog iskustva u\v{c}itelja pripravnika s na\v{c}inima u\v{c}enja i pou\v{c}avanja usmjerenih na u\v{c}enika}, keyword = {nastava usmjerena na u\v{c}enika, nastava usmjerena na u\v{c}itelja, osobno iskustvo, u\v{c}enje, pou\v{c}avanje, u\v{c}itelji pripravnici}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}kugor, Alma and Sabli\'{c}, Marija}, year = {2015}, pages = {538-550}, keywords = {student-centered teaching, teacher-centered teaching, personal experience, learning, teaching, trainee teachers}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Correlation between trainee teachers' personal experience and ways of student-centered learning and teaching}, keyword = {student-centered teaching, teacher-centered teaching, personal experience, learning, teaching, trainee teachers}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font