Pregled bibliografske jedinice broj: 759015
Prijevodna književnost u hrvatskim osnovnoškolskim popisima lektire na prijelazu u 21. stoljeće
Prijevodna književnost u hrvatskim osnovnoškolskim popisima lektire na prijelazu u 21. stoljeće // Knjiga sažetaka: Šesti hrvatski slavistički kongres / Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa (ur.).
Vinkovci : Vukovar : Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2014. str. 183-183 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 759015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijevodna književnost u hrvatskim osnovnoškolskim popisima lektire na prijelazu u 21. stoljeće
(Translated literature in required reading lists in Croatian primary education at the turn of the 21st century)
Autori
Milković, Ivana ; Narančić Kovač, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka: Šesti hrvatski slavistički kongres
/ Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa - Vinkovci : Vukovar : Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2014, 183-183
ISBN
978-953-296-090-7
Skup
Šesti hrvatski slavistički kongres (6HSK)
Mjesto i datum
Vinkovci, Hrvatska; Vukovar, Hrvatska, 10.09.2014. - 13.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
lektira; strana književnost; osnovna škola; dijakronijska perspektiva
(required reading lists; foreign literature; primary school; diachronic perspective)
Sažetak
U radu se iznose rezultati analize dostupnih popisa lektire za osnovnu školu s obzirom na zastupljenost djela iz stranih književnosti. Polazi se od opsežnoga popisa lektire iz 1968. godine i prate se načini i učestalost pojavljivanja pojedinih naslova do kraja prvoga desetljeća 20. stoljeća. Analizira se prisutnost pojedinih djela prema jeziku izvornika, premještanje naslova u više ili niže razrede i utjecaj lektirnih popisa na prevoditeljsku praksu. Razmatraju se i utvrđuju razlozi nađenih pojava. Rezultati istraživanja otkrivaju trendove zastupljenosti pojedinih nacionalnih dječjih književnosti i književnosti za mladež u dijakronijskoj perspektivi, kao i promjene zanimanja za različite strane književnosti u hrvatskom kulturnom i obrazovnom kontekstu u proteklom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb