Pregled bibliografske jedinice broj: 759001
Zašto odgajati za medije? Mediji kao "odgojitelji" u doba odgojne krize
Zašto odgajati za medije? Mediji kao "odgojitelji" u doba odgojne krize // Komunikacija i mediji u krizi / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 173-192 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 759001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto odgajati za medije? Mediji kao "odgojitelji" u doba odgojne krize
(What is the Importance of Media Education? The Media as "Educators" in a Time of Educational Crisis)
Autori
Uldrijan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komunikacija i mediji u krizi
/ Labaš, Danijel - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 173-192
ISBN
978-953-7823-00-9
Skup
Komunikacija i mediji u krizi
Mjesto i datum
Skradin, Hrvatska, 21.05.2010. - 23.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mediji, odgoj, kriza, medijske kompetencije, medijski odgoj, mladi, djeca
(the media, education, the crisis, media competences, media education, youth, children)
Sažetak
U radu se razmatra važnost odgoja, naročito u vrijeme za koje mnogi ističu da je krizno, pa i u odgojnome smislu, te se u tome kontekstu promatra uloga koju mediji imaju u životu današnje djece i mladih. Daje se sažeti uvid u promišljanja pedagoga o odgojnoj krizi, koja se prije svega prepoznaje u krizi vrednota, te se prikazuju analize medijskih sadržaja namijenjenih djeci i mladima kako bi se ukazalo na način na koji mediji utječu i formiraju mišljenja, stavove, vrijednosna usmjerenja, kao i ponašanje mladih naraštaja. Također, upozorava se da je u medijski zasićenome svijetu od goleme važnosti razvijanje medijskih kompetencija, kao i uključivanje medijskoga odgoja, kako u obiteljski život, tako i u odgojno-obrazovni sustav, da bi se medijski sadržaji mogli promatrati s nužnim kritičkim odmakom, što posljedično dovodi i do slabljenja lošeg utjecaja medija te korištenja medijima za odgoj odgovornih i samosvjesnih pojedinaca. Uočava se kako odgovornost za takav odgoj leži prije svega na obitelji, no pritom se upozorava da ni druge društvene ustanove, naročito odgojno-obrazovne, ne smiju bježati od svoga dijela suodgovornosti, zbog čega prije svega treba ustrajati na što snažnijem uključivanju odgoja za medije u cjelokupan odgojno-obrazovni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti