Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758976

Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost


Jugović, Ivana; Bezinović, Petar
Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modrić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 758976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost
(Same-sex attracted high-school students' school experiences and well-being)

Autori
Jugović, Ivana ; Bezinović, Petar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modrić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
istospolna privlačnost; doživljeno nasilje; psihološka dobrobit; srednjoškolski učenici
(same-sex attraction; experiences of violence; well-being; high-school students)

Sažetak
LGBT učenici u većoj mjeri doživljavaju vršnjačko nasilje i uznemiravanje u školi te slabiju potporu od strane škole nego heteroseksualni učenici (D’Augelli, 2006 ; Nichols, 1999). Posljedice homofobnog uznemiravanja mogu biti povećana anksioznost i depresivnost, osjećaj nesigurnosti u školi i slabiji osjećaj pripadanja školi (D’Augelli, Pilkington & Hershberger, 2002 ; Kosciw et al., 2012 ; Poteat & Espelage, 2007). No s druge strane, pokazalo se da su se LGBT učenici, koji su imali podržavajuće učitelje i u čijim su školama organizirani klubovi potpore LGBT učenicima, osjećali sigurnije te da je u tim školama bilo manje homofobnog uznemiravanja (Kosciw et al., 2012). Cilj rada je istražiti razlikuju li se učenici koji su doživjeli privlačnost prema osobi istog spola, i oni koji to nikada nisu doživjeli, u iskustvima doživljenog fizičkog i relacijskog nasilja u školi, percipiranoj dobrobiti i (ne)zadovoljstvu nastavnicima. Istraživanje je provedeno na 1819 učenika svih razreda srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji (49, 5% djevojaka). Upitnikom su ispitani: istospolna privlačnost, doživljeno fizičko i relacijsko nasilje u školi, depresivnost i egzistencijalne krize, zadovoljstvo životom te (ne)zadovoljstvo odnosnom nastavnika prema učenicima. Rezultati su pokazali da su učenici, koji su osjetili istospolnu privlačnost, doživjeli više relacijskog i fizičkog nasilja od učenika koji nikada nisu imali takve osjećaje. Djevojke koje su doživjele istospolnu privlačnost bile su sklonije depresivnim osjećajima i egzistencijalnoj krizi, te su bile manje zadovoljne životom općenito od djevojaka koje nisu nikada osjetile istospolnu privlačnost. Grupa mladića, koji su istospolnu privlačnost osjećali često i vrlo često, bila je najsklonija depresivnim osjećajima i egzistencijalnoj krizi u usporedbi s mladićima koji su rijetko ili nisu nikada doživjeli istospolnu privlačnost. Ti su mladići također bili najmanje zadovoljni načinom na koji se nastavnici odnosne prema učenicima. Rezultati istraživanja ukazuju na to da škole u hrvatskom kontekstu nisu posve sigurno okružje za učenike koji osjećaju istospolnu privlačnost. Implementacija preventivnih programa s fokusom na LGBT problematiku bi trebala biti uvedena u škole, kao što i predlažu APA (1993) i Vijeće Europe (2011).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Petar Bezinović (autor)

Avatar Url Ivana Pikić Jugović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jugović, Ivana; Bezinović, Petar
Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modrić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Jugović, I. & Bezinović, P. (2015) Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost. U: Zarevski, P., Jurin, T. & Modrić Stanke, K. (ur.)22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Bezinovi\'{c}, Petar}, year = {2015}, pages = {89}, keywords = {istospolna privla\v{c}nost, do\v{z}ivljeno nasilje, psiholo\v{s}ka dobrobit, srednjo\v{s}kolski u\v{c}enici}, title = {\v{S}kolska iskustva i percipirana dobrobit u\v{c}enika koji osje\'{c}aju istospolnu privla\v{c}nost}, keyword = {istospolna privla\v{c}nost, do\v{z}ivljeno nasilje, psiholo\v{s}ka dobrobit, srednjo\v{s}kolski u\v{c}enici}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Bezinovi\'{c}, Petar}, year = {2015}, pages = {89}, keywords = {same-sex attraction, experiences of violence, well-being, high-school students}, title = {Same-sex attracted high-school students' school experiences and well-being}, keyword = {same-sex attraction, experiences of violence, well-being, high-school students}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font