Pregled bibliografske jedinice broj: 758949
Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja
Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, 2015. str. 120-120 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 758949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja
(Active and passive procrastination: Is there an adaptive form of procrastination?)
Autori
Brebrić, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja
/ Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Odsjek za psihologiju, 2015, 120-120
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akademsko odgađanje; aktivno odgađanje; pasivno odgađanje
(procrastination; active procrastination; pasive procrastination)
Sažetak
Na akademsko odgađanje većina autora gleda kao na isključivo negativan fenomen, no Chu i Choi (2005) uvode podjelu na pasivno i aktivno odgađanje. Pasivni odgađači nemaju namjeru odgađanja, no ipak često odgađaju zadatke i obaveze jer nisu sposobni djelovati u skladu sa svojim odlukama. S druge strane, aktivni odgađači namjerno odgađaju rješavanje obaveza i usmjeravaju pažnju na druge važne aktivnosti te mogu djelovati u skladu sa svojim odlukama. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti faktorsku strukturu Upitnika aktivnog odgađanja te utvrditi postoji li razlika između aktivnog i pasivnog akademskog odgađanja i njihovu povezanost s različitim uvjerenjima, ciljevima i akademskim postignućem. Na uzorku od 205 studenata primijenjeni su instrumenti koji mjere aktivno i pasivno odgađanje, ciljeve postignuća, ispitnu anksioznost, strah od neuspjeha i samoefikasnost. Eksploratornom faktorskom analizom dobivena su četiri faktora aktivnog odgađanja: želja za pritiskom, namjerna odluka odgađanja, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima. Pokazalo se da je faktor namjerne odluke odgađanja povezan pozitivno, a sposobnost završavanja zadataka na vrijeme negativno s pasivnim odgađanjem. Želja za pritiskom negativno je povezana sa svim ciljevima postignuća, namjerna odluka odgađanja pozitivno s ciljem ovladavanja putem izbjegavanja, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima negativno, a pasivno odgađanje pozitivno s ciljevima izbjegavanja. Želja za pritiskom, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima negativno su povezani s ispitnom anksioznosti i strahom od neuspjeha, a pozitivno sa samoefikasnosti. Namjerna odluka odgađanja i pasivno odgađanje pozitivno su povezani sa strahom od neuspjeha. Pasivno odgađanje je negativno povezano sa samoefikasnosti i s prosjekom ocjena, a pozitivno s ispitnom anksioznosti. Sposobnost završavanja zadataka na vrijeme u pozitivnoj je vezi s prosjekom ocjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija