Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758949

Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja


Brebrić, Marija; Pavlin-Bernardić, Nina
Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, 2015. str. 120-120 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 758949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja
(Active and passive procrastination: Is there an adaptive form of procrastination?)

Autori
Brebrić, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Odsjek za psihologiju, 2015, 120-120

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademsko odgađanje; aktivno odgađanje; pasivno odgađanje
(procrastination; active procrastination; pasive procrastination)

Sažetak
Na akademsko odgađanje većina autora gleda kao na isključivo negativan fenomen, no Chu i Choi (2005) uvode podjelu na pasivno i aktivno odgađanje. Pasivni odgađači nemaju namjeru odgađanja, no ipak često odgađaju zadatke i obaveze jer nisu sposobni djelovati u skladu sa svojim odlukama. S druge strane, aktivni odgađači namjerno odgađaju rješavanje obaveza i usmjeravaju pažnju na druge važne aktivnosti te mogu djelovati u skladu sa svojim odlukama. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti faktorsku strukturu Upitnika aktivnog odgađanja te utvrditi postoji li razlika između aktivnog i pasivnog akademskog odgađanja i njihovu povezanost s različitim uvjerenjima, ciljevima i akademskim postignućem. Na uzorku od 205 studenata primijenjeni su instrumenti koji mjere aktivno i pasivno odgađanje, ciljeve postignuća, ispitnu anksioznost, strah od neuspjeha i samoefikasnost. Eksploratornom faktorskom analizom dobivena su četiri faktora aktivnog odgađanja: želja za pritiskom, namjerna odluka odgađanja, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima. Pokazalo se da je faktor namjerne odluke odgađanja povezan pozitivno, a sposobnost završavanja zadataka na vrijeme negativno s pasivnim odgađanjem. Želja za pritiskom negativno je povezana sa svim ciljevima postignuća, namjerna odluka odgađanja pozitivno s ciljem ovladavanja putem izbjegavanja, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima negativno, a pasivno odgađanje pozitivno s ciljevima izbjegavanja. Želja za pritiskom, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima negativno su povezani s ispitnom anksioznosti i strahom od neuspjeha, a pozitivno sa samoefikasnosti. Namjerna odluka odgađanja i pasivno odgađanje pozitivno su povezani sa strahom od neuspjeha. Pasivno odgađanje je negativno povezano sa samoefikasnosti i s prosjekom ocjena, a pozitivno s ispitnom anksioznosti. Sposobnost završavanja zadataka na vrijeme u pozitivnoj je vezi s prosjekom ocjena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brebrić, Marija; Pavlin-Bernardić, Nina
Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, 2015. str. 120-120 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Brebrić, M. & Pavlin-Bernardić, N. (2015) Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja. U: Zarevski, P., Jurin, T. & Modić Stanke, K. (ur.)22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Brebri\'{c}, Marija and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2015}, pages = {120-120}, keywords = {akademsko odga\djanje, aktivno odga\djanje, pasivno odga\djanje}, title = {Aktivno i pasivno odga\djanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odga\djanja}, keyword = {akademsko odga\djanje, aktivno odga\djanje, pasivno odga\djanje}, publisher = {Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Brebri\'{c}, Marija and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2015}, pages = {120-120}, keywords = {procrastination, active procrastination, pasive procrastination}, title = {Active and passive procrastination: Is there an adaptive form of procrastination?}, keyword = {procrastination, active procrastination, pasive procrastination}, publisher = {Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font