Pregled bibliografske jedinice broj: 758903
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education / Prskalo, Ivan i drugi (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 56-64 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 758903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi
(Monitoring and documentation of preeschool childrens' visual art creation)
Autori
Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata ; Rončević, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education
/ Prskalo, Ivan i drugi - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 56-64
ISBN
978-953-7210-80-9
Skup
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dokumentiranje; likovne aktivnosti djece predškolske dobi; opažanje; praćenje
(documenting; visual art activities for children of preschool age; observation; monitoring)
Sažetak
U razvojno-procesnom planiranju likovnih aktivnosti, kojemu je okvir ideja o kompetentnom djetetu, primarna uloga odgojitelja je pažljivo promatranje, slušanje i prikupljanje raznovrsne dokumentacije koja mu pomaže u razumijevanju procesa učenja djece. Kontinuirano praćenje dječjih aktivnosti, precizno i sistematično prikupljanje dokumentacijskoga gradiva (korištenjem različitih tehnika dokumentiranja) te njegova interpretacija omogućuju cjeloviti uvid u tijek likovno-kreativnog procesa i neiscrpan su izvor ideja za daljnje planiranje likovnih aktivnosti. Dokumentacija pruža djeci ponovni uvid u ono što su radili i govorili, omogućuje konstrukciju novih znanja na temelju kritičkoga osvrta na vlastiti rad i komunikacije s vršnjacima i odraslima. U tom kontekstu dokumentacija predstavlja važno sredstvo informiranja roditelja o dječjem razvoju, interesima i potrebama te sredstvo profesionalnog razvoja odgojitelja. U istraživanju, u koje je bilo uključeno 207 odgojitelja, zanimalo nas je kako odgojitelji prate i dokumentiraju likovne aktivnosti djece. Rezultati istraživanja odnose se na učestalost i načine dokumentiranja tijeka likovno- kreativnih aktivnosti i dječjih likovnih radova. Cilj istraživanja također je bio utvrditi postoje li statistički značajne razlike između odgojitelja u učestalosti dokumentiranja tijeka likovno-kreativnih aktivnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i godine radnog iskustva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci