Pregled bibliografske jedinice broj: 758677
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja // Deseti susret pedagoga Hrvatske
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 758677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja
(Intercultural understanding as part of the pedagogical competences of teachers)
Autori
Rukavina, Maja:
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Deseti susret pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.10.2013. - 16.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interkulturalne kompetencije učitelja; kulturno pluralni razredi; multikulturalno društvo; odgoj i obrazovanje
(intercultural competence of teachers; culturally plural classes; multicultural society; education)
Sažetak
Suvremena škola zahtijeva redefiniranje uloge i funkcije učitelja kao i učiteljskih kompetencija. Škola u multikulturalnom okruženju mora stvoriti uvijete odgoja i obrazovanja djece i mladih s novim znanjima, sposobnostima i vještinama za suživot u kulturno pluralnim razredima što predstavlja novi pedagoški izazov učiteljima. Kako bi se uspješno ostvarili novi zahtijevi multikulturalnog društva nužno je da učitelji izgrađuju i interkulturalne kompetencije. Osobine interkulturalno kompetentnog učitelja prikazuju se u suodnosu između multikulturalnog okruženja i škole otvorene prema razlčitosti, čije su slijedeće sastavnice: uspješna verbalna i neverbalna komunikacija, dobro poznavanje svoje i drugih kultura, sposobnost poštivanja, razumijevanja i prihvaćanja učenika koji pripadaju drugim kulturama, kontinuirano nadograđivanje znanja o sebi na individualnoj razini kao i razini pripadajuće skupine, sposobnost povećane otvorenost, fleksibilnosti, kreativnosti i kritičnosti, sposobnost razvoja nestereotipnog mišljenja i antipredrasudnih stavova. Budući je razumijevanje istodobno i sredstvo i cilj ljudske komunikacije te je osnovna pretpostavka otvorenih demokratskih društava nužno je odgajanje i obrazovanje za interkultualno razumijevanje na svim odgojno-obrazovnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija