Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758677

Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja


Rukavina, Maja:
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja // Deseti susret pedagoga Hrvatske
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 758677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja
(Intercultural understanding as part of the pedagogical competences of teachers)

Autori
Rukavina, Maja:

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
Deseti susret pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.10.2013. - 16.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
interkulturalne kompetencije učitelja; kulturno pluralni razredi; multikulturalno društvo; odgoj i obrazovanje
(intercultural competence of teachers; culturally plural classes; multicultural society; education)

Sažetak
Suvremena škola zahtijeva redefiniranje uloge i funkcije učitelja kao i učiteljskih kompetencija. Škola u multikulturalnom okruženju mora stvoriti uvijete odgoja i obrazovanja djece i mladih s novim znanjima, sposobnostima i vještinama za suživot u kulturno pluralnim razredima što predstavlja novi pedagoški izazov učiteljima. Kako bi se uspješno ostvarili novi zahtijevi multikulturalnog društva nužno je da učitelji izgrađuju i interkulturalne kompetencije. Osobine interkulturalno kompetentnog učitelja prikazuju se u suodnosu između multikulturalnog okruženja i škole otvorene prema razlčitosti, čije su slijedeće sastavnice: uspješna verbalna i neverbalna komunikacija, dobro poznavanje svoje i drugih kultura, sposobnost poštivanja, razumijevanja i prihvaćanja učenika koji pripadaju drugim kulturama, kontinuirano nadograđivanje znanja o sebi na individualnoj razini kao i razini pripadajuće skupine, sposobnost povećane otvorenost, fleksibilnosti, kreativnosti i kritičnosti, sposobnost razvoja nestereotipnog mišljenja i antipredrasudnih stavova. Budući je razumijevanje istodobno i sredstvo i cilj ljudske komunikacije te je osnovna pretpostavka otvorenih demokratskih društava nužno je odgajanje i obrazovanje za interkultualno razumijevanje na svim odgojno-obrazovnim razinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Rukavina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rukavina, Maja:
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja // Deseti susret pedagoga Hrvatske
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Rukavina, M. (2013) Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja. U: Deseti susret pedagoga Hrvatske.
@article{article, author = {Rukavina, Maja:}, year = {2013}, keywords = {interkulturalne kompetencije u\v{c}itelja, kulturno pluralni razredi, multikulturalno dru\v{s}tvo, odgoj i obrazovanje}, title = {Interkulturalno razumijevanje kao dio pedago\v{s}ke kompetencije u\v{c}itelja}, keyword = {interkulturalne kompetencije u\v{c}itelja, kulturno pluralni razredi, multikulturalno dru\v{s}tvo, odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rukavina, Maja:}, year = {2013}, keywords = {intercultural competence of teachers, culturally plural classes, multicultural society, education}, title = {Intercultural understanding as part of the pedagogical competences of teachers}, keyword = {intercultural competence of teachers, culturally plural classes, multicultural society, education}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font