Pregled bibliografske jedinice broj: 758485
Pregled stanja i pretpostavke za građanski odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj
Pregled stanja i pretpostavke za građanski odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj // 5. međunardni naučno-stručni skup Kulturni identitet u digitalnom dobu, / Arnaut, Muhamed (ur.).
Zenica: Filozofski fakultet Univerziteta u Zenici, 2014. str. 959-966 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 758485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled stanja i pretpostavke za građanski odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj
(View the status and conditions for civic education in Croatia)
Autori
Rukavina, Maja:
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5. međunardni naučno-stručni skup Kulturni identitet u digitalnom dobu,
/ Arnaut, Muhamed - Zenica : Filozofski fakultet Univerziteta u Zenici, 2014, 959-966
ISBN
9789958-639-59-3
Skup
Kulturni identitet u digitalnom dobu
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 03.04.2014. - 04.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
edukacija nastavnika; građanski odgoj i obrazovanje; obrazovni sustav
(teachers education; civic education and teaching; educational system)
Sažetak
Polazeći od pretpostavke javljanja sve veće potrebe odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo i ključne uloge škole u formiranju ličnosti mladih, prenošenju kulturnih, moralnih i građanskih vrijednosti Republika Hrvatska je prepoznala činjenicu da će sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u obrazovni sustav pomoći mladima u njihovoj pripremi za aktivne i odgovorne građane. Nakon usvajanja Nacionalnog okvirnog kurikuluma i sastavljanja predmetnog kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja stvoreni su uvjeti za zagovaranje i uvođenje mirovnog i građanskog odgoja. Na temelju odluke Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o dvogodišnjoj eksperimentalnoj provedbi građanskog odgoja i obrazovanja u 2012. godini kroz projekt „Novo doba ljudskih prava i demokracije u školama“ u 12 osnovnih i srednjih škola započinje eksperimentalna provedba kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja, a sustavno uvođenje u svim osnovnim i srednjim školama očekuje se u školskoj godini 2014./2015. Projekt u partnerstvu provodi Mreža mladih Hrvatske, Centar za mirovne studije i GONG u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta i Agencijom za odgoj i obrazovanje. Do sada je provedeno niz projektnih aktivnosti, a jedna od njih je i edukacija budućih nastavnika u područjima posebne državne skrbi. Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru aktivno je sudjelovao u ovom projektu. U akademskoj godini 2012./2013., u tijeku zimskog semestra, za studente pete godine organizirana su predavanja i radionice u okviru kolegija „Odgoj za ljudska prava“ u suradnji s nositeljima projekta. Odjel je nastavio suradnju kroz podršku i aktivno sudjelovanje na Okruglom stolu o građanskom odgoju i obrazovanju u Gospiću, aktivnim sudjelovanjem na konferencijama o građanskom odgoju i obrazovanju u Vodicama i Vukovaru te nastavljanjem predavanja i radionica za studente u akademskoj godini 2013./2014.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija