Pregled bibliografske jedinice broj: 757852
Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž
Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), Sp.Ed.1; 165-178 doi:10.15516/cje.v17i0.1490 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 757852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike
u stavovima s obzirom na staž
(Teachers` attitudes towards gifted students and
differences in attitudes regarding the years of
teaching)
Autori
Perković Krijan, Ivana ; Borić, Edita
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17
(2015), Sp.Ed.1;
165-178
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
akceleracija ; daroviti učenici ; grupiranje prema sposobnostima ; stavovi ; staž ; učitelji razredne nastave
(ability grouping ; acceleration ; attitudes ; gifted students ; primary school teachers ; years of teaching)
Sažetak
Stavovi nam pomažu u razumijevanju odnosa učitelja prema darovitim učenicima te utječu na njihovu nastavnu praksu, što u konačnici može odrediti njihov razvoj. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati stavove učitelja razredne nastave prema darovitim učenicima i nekim oblicima rada s darovitima u školi poput akceleracije i grupiranja prema sposobnostima, te utvrditi razlikuju li se učitelji u svojim stavovima s obzirom na godine radnog staža. Istraživanje je provedeno na uzorku od 209 učitelja razredne nastave s područja Brodsko-posavske županije. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivne stavove prema potrebama, podršci i društvenoj vrijednosti darovitih, no iskazuju neutralne stavove prema akceleraciji, grupiranju prema sposobnostima i bojazni da bi poseban tretman darovitih mogao imati negativne posljedice. Utvrđene su statistički značajne razlike na pojedinim tvrdnjama između učitelja s najmanje radnog staža u odnosu na starije kolege.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus