Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 757852

Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž


Perković Krijan, Ivana; Borić, Edita
Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), Sp.Ed.1; 165-178 doi:10.15516/cje.v17i0.1490 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 757852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž
(Teachers` attitudes towards gifted students and differences in attitudes regarding the years of teaching)

Autori
Perković Krijan, Ivana ; Borić, Edita

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17 (2015), Sp.Ed.1; 165-178

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
akceleracija ; daroviti učenici ; grupiranje prema sposobnostima ; stavovi ; staž ; učitelji razredne nastave
(ability grouping ; acceleration ; attitudes ; gifted students ; primary school teachers ; years of teaching)

Sažetak
Stavovi nam pomažu u razumijevanju odnosa učitelja prema darovitim učenicima te utječu na njihovu nastavnu praksu, što u konačnici može odrediti njihov razvoj. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati stavove učitelja razredne nastave prema darovitim učenicima i nekim oblicima rada s darovitima u školi poput akceleracije i grupiranja prema sposobnostima, te utvrditi razlikuju li se učitelji u svojim stavovima s obzirom na godine radnog staža. Istraživanje je provedeno na uzorku od 209 učitelja razredne nastave s područja Brodsko-posavske županije. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivne stavove prema potrebama, podršci i društvenoj vrijednosti darovitih, no iskazuju neutralne stavove prema akceleraciji, grupiranju prema sposobnostima i bojazni da bi poseban tretman darovitih mogao imati negativne posljedice. Utvrđene su statistički značajne razlike na pojedinim tvrdnjama između učitelja s najmanje radnog staža u odnosu na starije kolege.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Edita Borić (autor)

Avatar Url Ivana Perković Krijan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Perković Krijan, Ivana; Borić, Edita
Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), Sp.Ed.1; 165-178 doi:10.15516/cje.v17i0.1490 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Perković Krijan, I. & Borić, E. (2015) Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (Sp.Ed.1), 165-178 doi:10.15516/cje.v17i0.1490.
@article{article, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana and Bori\'{c}, Edita}, year = {2015}, pages = {165-178}, DOI = {10.15516/cje.v17i0.1490}, keywords = {akceleracija, daroviti u\v{c}enici, grupiranje prema sposobnostima, stavovi, sta\v{z}, u\v{c}itelji razredne nastave}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i0.1490}, volume = {17}, number = {Sp.Ed.1}, issn = {1848-5189}, title = {Stavovi u\v{c}itelja prema darovitim u\v{c}enicima i razlike u stavovima s obzirom na sta\v{z}}, keyword = {akceleracija, daroviti u\v{c}enici, grupiranje prema sposobnostima, stavovi, sta\v{z}, u\v{c}itelji razredne nastave} }
@article{article, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana and Bori\'{c}, Edita}, year = {2015}, pages = {165-178}, DOI = {10.15516/cje.v17i0.1490}, keywords = {ability grouping, acceleration, attitudes, gifted students, primary school teachers, years of teaching}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i0.1490}, volume = {17}, number = {Sp.Ed.1}, issn = {1848-5189}, title = {Teachers` attitudes towards gifted students and differences in attitudes regarding the years of teaching}, keyword = {ability grouping, acceleration, attitudes, gifted students, primary school teachers, years of teaching} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font