Pregled bibliografske jedinice broj: 757745
Zaštita mentalnog zdravlja mladih
Zaštita mentalnog zdravlja mladih // IV. Hrvatski Kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem "Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine"
Split, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 757745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita mentalnog zdravlja mladih
(Mental health of young people)
Autori
Ključević, Željko ; Maglica, Toni ; Ždero, Vedrana ; Garmaz, Marica ; Koceić, Andrea ; Grbić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
IV. Hrvatski Kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem "Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine"
/ - , 2012
Skup
IV. Hrvatski Kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem "Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.10.2012. - 28.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
mentalno zdravlje; emocionalna pismenost; multimedija
(mental health; emotional literacy; multimedia)
Sažetak
Emocionalna kompetentnost je vezana za koncept emocionalne inteligencije i definira se kao sposobnost identificiranja i razumijevanja osjećaja i emocionalne reakcije, kako svoje, tako i one drugih ljudi te reagiranja na primjeren način. Temeljni aspekt emocionalne kompetentnosti je emocionalna pismenost koja se odnosi na usvajanje temeljnog znanja i razumijevanja vezano uz imenovanje osjećaja. Cilj: Poticati emocionalni razvoj kod mladih, prepoznavanje emocija kod sebe i drugih, iskazivanje svojih emocija i potreba na različite, ali socijalno prihvatljive načine, empatija. Metode i ispitanici: Kroz dvogodišnji projekt namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole, učenicima nižih razreda srednje škole, u općoj populaciji, ali i mladima s posebnim rizikom, koji se nalaze specifičnom okruženju (ustanove) odvijale su se tematske, kreativne i iskustvene radionice u kojima su se informirali i educirali o važnosti očuvanja i unapređenja mentalnog zdravlja mladih, posebno kroz aspekt osjećaja (N=555). Temi mentalnog zdravlja pristupilo se na mladima primjeren i time blizak način, korištenjem različitih medija za izražavanje: film, fotografija, školski list (pisana riječ), likovna ekspresija, parlaonica, strip, te mrežne stranica (web) ustanova. Kako bi provjerili subjektivni doživljaj učenika o tome može li multimedija imati pozitivnu ulogu u emocionalnom razvoju i doprinijeti emocionalnoj pismenosti, u okviru projekta provedeno je 12 fokus grupa u kojima je ukupno sudjelovalo 122 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola, prvih, drugih i trećih razreda srednjih škola i studenata s područja Splitsko-dalmatinske županije. Rezultati: U izlaganju će se prikazati rezultati dobiveni u fokus grupama. Provedena je analiza učeničkih odgovora koja ukazuju da 67, 3% učenika smatra da im multimedija pomaže u izražavanju osjećaja u svakodnevnom životu. Nadalje, 84, 5% sudionika u fokus grupama smatra kako multimedija može pomoći djeci i mladima da uče o osjećajima i da ih lakše izraze i podijele s okolinom. Zaključak: Dobiveni rezultati govore u prilog primjene multimedije u aktivnostima na području mentalnog zdravlja djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski