Pregled bibliografske jedinice broj: 757631
Višejezičnost hrvatskih osnovnoškolaca na Facebooku
Višejezičnost hrvatskih osnovnoškolaca na Facebooku // Dječji jezik i kultura / Cvikić, L. ; Filipan-Žignić, B. ; Gruić, I. ; Majhut, B. ; Zergollern-Miletić, L. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 30-44 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 757631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezičnost hrvatskih osnovnoškolaca na Facebooku
(Multilingualism of Croatian elementary school children on Facebook)
Autori
Kitner, Edita ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Sobo, Katica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dječji jezik i kultura
/ Cvikić, L. ; Filipan-Žignić, B. ; Gruić, I. ; Majhut, B. ; Zergollern-Miletić, L. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 30-44
ISBN
978-953-7210-79-3
Skup
Dječji jezik i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vertikalna višejezičnost; horizontalna višejezičnost; učenici 7. razreda; Facebook; prebacivanje kodova; miješanje kodova
(vertical multilingualism; horizontal multilingualism; elementary school children; Facebook; code-switching; code mixing)
Sažetak
Internet kao najveća svjetska mreža međusobno povezanih računala podrazumijeva višejezičnost pa ona u najnovijim istraživanjima komunikacije na internetu zaslužuje biti u fokusu tih istraživanja. Višejezičnost se naime u određenom smislu može tumačiti kao uporabu više jezika ili varijeteta u nekoj situaciji. Autorice stoga u ovome radu progovaraju o višejezičnosti hrvatskih osnovnoškolaca na internetu i to poglavito na Facebooku. One isprva provode istraživanje o višejezičnosti učenika 7. razreda u trima hrvatskim županijama sjeverne i sjeverozapadne Hrvatske s obzirom na vertikalnu i horizontalnu višejezičnost. Sljedeći je cilj bio proučiti izražavaju li osnovnoškolci svoju višejezičnost (i to kako horizontalnu, tako i vertikalnu) i na Facebooku. Željelo se istražiti dolazi li u njihovoj komunikaciji na Facebooku do prebacivanja i miješanja kodova, u kojoj su mjeri prebacivanje i miješanje kodova zastupljeni te koji su razlozi prebacivanju i miješanju kodova. Zaključak je da su hrvatski osnovnoškolci u visokom postotku višejezični i to kako s obzirom na vertikalnu tako i na horizontalnu višejezičnost te da je ona izražena i u njihovoj komunikaciji na Facebooku pri čemu oni u svojoj komunikaciji učestalo rabe prebacivanje i miješanje kodova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb