Pregled bibliografske jedinice broj: 757553
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 757553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja
(Computer games as predictors of aggressive behaviour)
Autori
Svetec, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.03
Godina
2015
Stranica
47
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
nasilne računalne igre; natjecateljske računalne igre; Mračna trijada ličnosti; agresivno ponašanje
(violent video games; competitive video games; Dark triad of personality; aggressive behaviour)
Sažetak
Porast nasilja među mladima jedan je od najvećih problema s kojima se suočava moderno društvo. Takozvana digitalna generacija većinu svog slobodnog vremena provodi ispred računala, surfajući internetom ili igrajući računalne igre. Onaj tko igra računalne igre nije samo pasivan promatrač onoga što se odvija pred njim na ekranu, već igrač aktivno sudjeluje u tijeku i ishodu igre. Kakve utjecaje i posljedice nasilne i natjecateljske računalne igre imaju na svakodnevni život, uvelike ovisi o složenim procesima dinamike prenošenja između virtualnog i stvarnog svijeta. Na temelju analiziranih teorijskih i empirijskih pretpostavki, provedeno je istraživanje na uzorku (N = 104) studenata treće i četvrte godine Učiteljskog fakulteta. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri učestalost igranja i uzbuđenost prilikom igranja nasilnih i natjecateljskih računalnih igara, zajedno s demografskim obilježjima i osobinama ličnosti Mračne trijade mogu smatrati prediktorima agresivnog ponašanja. Za prikupljanje podataka o učestalosti igranja i uzbuđenosti prilikom igranja nasilnih i natjecateljskih računalnih igara konstruiran je poseban upitnik s devet pitanja zatvorenog tipa višestrukih odgovora. Za prikupljanje podataka o mračnim dimenzijama ličnosti korišten je Upitnik Mračne trijade D3-27 (Paulhus i Williams, 2002), a za prikupljanje podataka o agresivnosti korištena je Skala agresivnosti (Buss i Perry, 1992). Rezultati istraživanja pokazali su da nasilne i natjecateljske računalne igre nisu toliko značajni prediktori agresivnog ponašanja, već da su osobine Mračne trijade ličnosti značajni prediktori agresivnog ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb