Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 757553

Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja


Svetec, Ivana
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 757553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja
(Computer games as predictors of aggressive behaviour)

Autori
Svetec, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.03

Godina
2015

Stranica
47

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
nasilne računalne igre; natjecateljske računalne igre; Mračna trijada ličnosti; agresivno ponašanje
(violent video games; competitive video games; Dark triad of personality; aggressive behaviour)

Sažetak
Porast nasilja među mladima jedan je od najvećih problema s kojima se suočava moderno društvo. Takozvana digitalna generacija većinu svog slobodnog vremena provodi ispred računala, surfajući internetom ili igrajući računalne igre. Onaj tko igra računalne igre nije samo pasivan promatrač onoga što se odvija pred njim na ekranu, već igrač aktivno sudjeluje u tijeku i ishodu igre. Kakve utjecaje i posljedice nasilne i natjecateljske računalne igre imaju na svakodnevni život, uvelike ovisi o složenim procesima dinamike prenošenja između virtualnog i stvarnog svijeta. Na temelju analiziranih teorijskih i empirijskih pretpostavki, provedeno je istraživanje na uzorku (N = 104) studenata treće i četvrte godine Učiteljskog fakulteta. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri učestalost igranja i uzbuđenost prilikom igranja nasilnih i natjecateljskih računalnih igara, zajedno s demografskim obilježjima i osobinama ličnosti Mračne trijade mogu smatrati prediktorima agresivnog ponašanja. Za prikupljanje podataka o učestalosti igranja i uzbuđenosti prilikom igranja nasilnih i natjecateljskih računalnih igara konstruiran je poseban upitnik s devet pitanja zatvorenog tipa višestrukih odgovora. Za prikupljanje podataka o mračnim dimenzijama ličnosti korišten je Upitnik Mračne trijade D3-27 (Paulhus i Williams, 2002), a za prikupljanje podataka o agresivnosti korištena je Skala agresivnosti (Buss i Perry, 1992). Rezultati istraživanja pokazali su da nasilne i natjecateljske računalne igre nisu toliko značajni prediktori agresivnog ponašanja, već da su osobine Mračne trijade ličnosti značajni prediktori agresivnog ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svetec, Ivana
Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Svetec, I. (2015) 'Računalne igre kao prediktori agresivnog ponašanja', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Svetec, Ivana}, year = {2015}, pages = {47}, keywords = {nasilne ra\v{c}unalne igre, natjecateljske ra\v{c}unalne igre, Mra\v{c}na trijada li\v{c}nosti, agresivno pona\v{s}anje}, title = {Ra\v{c}unalne igre kao prediktori agresivnog pona\v{s}anja}, keyword = {nasilne ra\v{c}unalne igre, natjecateljske ra\v{c}unalne igre, Mra\v{c}na trijada li\v{c}nosti, agresivno pona\v{s}anje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Svetec, Ivana}, year = {2015}, pages = {47}, keywords = {violent video games, competitive video games, Dark triad of personality, aggressive behaviour}, title = {Computer games as predictors of aggressive behaviour}, keyword = {violent video games, competitive video games, Dark triad of personality, aggressive behaviour}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font