Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 757100

Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice


Černja, Iva
Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice, 2012., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 757100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice
(Career maturity of students in higher grades of primary schools and some of it's theoretical determinants)

Autori
Černja, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
18.05

Godina
2012

Stranica
49

Mentor
Babarović, Toni

Ključne riječi
Profesionalna zrelost; Test informiranosti o zanimanjima (TIZ); izbor zanimanja; profesionalni interesi; diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa
(Vocational maturity; Test of Occupational Knowledge (TOK); vocational choice; vocational interests; differentiation and consistency of vocational interests)

Sažetak
Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca za donošenje dobro informiranih, dobno prikladnih profesionalnih odluka. Ona predstavlja mjeru u kojoj je pojedinac sposoban samostalno donijeti odluke o svojoj karijeri, prikladne za njegovu dob. Cilj ovog rada je utvrditi razinu profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovnih škola, te ispitati kako je povezana s nekim karakteristikama učenika i profesionalnim interesima. Na reprezentativnom uzorku učenika, petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N=823) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), koji mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Učenici viših razreda osnovne škole uspješno rješavaju Test informiranosti o zanimanjima i njihovi se prosječni rezultati kreću u gornjoj polovici teoretskog raspona. Test se pokazao prikladnim za detekciju onih učenika kojima nedostaju informacije o svijetu rada i zbog toga ne mogu donijeti zrele profesionalne odluke. Profesionalna zrelost raste u funkciji dobi, dok učenice sustavno iskazuju veći stupanj profesionalne zrelosti od učenika. Profesionalna zrelost povezana je sa školskim uspjehom učenika i obrazovnim aspiracijama, odnosno planiranom dužinom školovanja. Istraživanjem se ispituje i odnos profesionalne zrelosti s nekim obilježjima profesionalnih interesa učenika. Profesionalna zrelost blago je povezana s diferenciranosti profesionalnih interesa, dok hipoteza o postojanju povezanosti profesionalne zrelosti i konzistentnosti profesionalnih interesa nije potvrđena. Kao rezultat istraživanja, zaključuje se da je ispitivanje profesionalne zrelosti nužan aspekt profesionalnog savjetovanja u osnovnim školama. S obzirom na razvojnu prirodu konstrukta profesionalne zrelosti, u višim razredima osnovne škole trebalo bi započeti sa sustavnom primjenom i implementacijom školskih programa profesionalnog razvoja. Time bi se učenicima, koji su na pragu donošenja važnih profesionalnih odluka pružila pomoć u razvijanju profesionalne zrelosti, te podizanju spremnosti za odabir zanimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Toni Babarović (mentor)

Avatar Url Iva Černja Rajter (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Černja, Iva
Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice, 2012., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Černja, I. (2012) 'Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ernja, Iva}, year = {2012}, pages = {49}, keywords = {Profesionalna zrelost, Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), izbor zanimanja, profesionalni interesi, diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa}, title = {Profesionalna zrelost u\v{c}enika vi\v{s}ih razreda osnovnih \v{s}kola i neke njezine teorijske odrednice}, keyword = {Profesionalna zrelost, Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), izbor zanimanja, profesionalni interesi, diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}ernja, Iva}, year = {2012}, pages = {49}, keywords = {Vocational maturity, Test of Occupational Knowledge (TOK), vocational choice, vocational interests, differentiation and consistency of vocational interests}, title = {Career maturity of students in higher grades of primary schools and some of it's theoretical determinants}, keyword = {Vocational maturity, Test of Occupational Knowledge (TOK), vocational choice, vocational interests, differentiation and consistency of vocational interests}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font