Pregled bibliografske jedinice broj: 757060
Stavovi učitelja o Romima u odgoju i obrazovanju
Stavovi učitelja o Romima u odgoju i obrazovanju // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 233-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 757060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja o Romima u odgoju i obrazovanju
(Attitudes of Teachers on the Roma in Education)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Kurtović, Ana ; Svalina, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 233-273
ISBN
978-953-6965-42-7
Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = The Position of Roma in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stavovi učitelja ; Romi ; odgoj i obrazovanje ; kultura škole ; interkulturalne kompetencije
(teachers' attitudes ; Roma ; education ; school culture ; intercultural competence)
Sažetak
Obrazovanje je značajno za slobodu i razvoj pojedinaca i ljudskih grupa uopće i važan limitirajući čimbenik neuključivanja romske populacije u društvene tijekove neke zemlje. Nisku je razinu obrazovanja Roma stoga nužno rješavati od ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovnog obrazovanja. Nacionalna strategija za uključivanje Roma za razdoblje od 2013. do 2020. godine prepoznaje kako uređenost i prilagođenost obrazovnog sustava te kompetencije učitelja imaju važnu ulogu u obrazovanju Roma. Projekt Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, RO-ufos-luna-MI, financiran sredstvima Europske unije, svojim je aktivnostima poticao socijalizaciju i integraciju romske djece u odgojne i obrazovne programe, a različitim oblicima stručnog usavršavanja doprinosio izgradnji kompetencija odgojitelja, učitelja, ravnatelja, stručnih suradnika te studenata - budućih učitelja - za rad u višekulturnoj zajednici. Odgojitelji i učitelji su važni čimbenici u procesu međusobnog upoznavanja i razumijevanja različitih kultura, njihov osobni, profesionalni i životni stil, doživljaj različitosti kao vrijednosti (sukreiranje kulture škole unutar školskog kurikuluma) i promoviranje jednakih obrazovnih šansi za svu djecu, učenike. Nakon godinu dana provođenja projekta RO-ufos-luna-MI ispitani su stavovi učitelja koji su bili uključeni u projekt prema Romima iz Belog Manastira. Rezultati su pokazali da su stavovi učitelja prema pripadnicima romske nacionalne manjine ukupno pomaknuti prema pozitivnima, a manje pozitivni su u odnosu na životne navike Roma i obogaćivanje kulture u zajednici u kojoj žive. Ispitivanjem vlastitih kompetencija za rad s romskom djecom u razredu, učitelji su uglavnom procjenjivali da je prinos projektnih aktivnosti njihovim kompetencijama umjeren.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek