Pregled bibliografske jedinice broj: 756887
Socijalna kompetencija polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe
Socijalna kompetencija polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe // Magistra Iadertina, 9 (2015), 1; 99-109 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 756887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna kompetencija polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe
(Social Competence of the Attendants of the Pedagogically- Psychological and Didactically- Methodical Education)
Autori
Brust Nemet, Maja
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 9
(2015), 1;
99-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
socijalna kompetencija ; komunikacijske vještine ; pedagoško-psihološka ; didaktičko-metodička izobrazba
(social competence ; communication skills ; pedagogically – psychological ; didactically– methodical education)
Sažetak
Socijalne su kompetencije budućih nastavnika jedne od najznačajnijih kompetencija za uspješan rad u odgojnim i obrazovnim ustanovama. Socijalne kompetencije nastavnika podrazumijevaju empatiju, komunikacijske vještine, toleranciju, kooperativnost i uzajamnu pomoć, odgovornost prema sebi i drugima, ustrajnost u obavljanju zadataka, odgodu zadovoljstva, kontroliranje nasilnih ponašanja, iskazivanje osjećaja vrijednosti, jedinstvenost i pozitivnu sliku o sebi. Komunikacijske vještine, kao najvažniju sastavnicu socijalne komunikacije, neophodno je poticati i u polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe jer će jedino socijalno kompetentni stručnjaci različitog profila tijekom rada u odgojno-obrazovnim ustanovama moći vladati sustavima upravljanja učenja i znanja te poticati socijalnu kompetenciju učenika. Rezultati kvantitativnog istraživanja provedenog među 179 polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičko izobrazbe u Slavonskom Brodu, Koprivnici i Zaboku pokazuju da se polaznici samoprocjenjuju socijalno kompetentnima s razvijenim komunikacijskim vještinama. Analizom varijance i Post Hoc testom utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlika u procjenjivanju socijalne kompetencije polaznika u odnosu na spol, broj godina radnoga staža i viša znanstvena zvanja, dok postoji statistički značajna djelomična razlika u procjenjivanju socijalne kompetencije polaznika s obzirom na dob.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(autor)