Pregled bibliografske jedinice broj: 756646
Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi
Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 756646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi
(Role of new media and computer self-efficacy in an individualized and constructivist teaching)
Autori
Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.02
Godina
2015
Stranica
372
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
individualizirana nastava; konstruktivističko učenje; nastava usmjerena na učenika; novi mediji; računalna samodjelotvornost; osnovna škola; učenici; učitelji
(individualised teaching; constructivist learning; learner-centred teaching; new media; computer self-efficacy; primary school; students; teachers)
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti mogu li se pojedina obilježja učenika i učitelja te upotreba novih medija, zajedno s računalnom samodjelotvornošću i nastavom s novim medijima smatrati prediktorima konstruktivističke i individualizirane nastave. Uz teorijsku i povijesnu analizu provedeno je i empirijsko, neeksperimentalno, transverzalno istraživanje. Za prikupljanje podataka preuzeti su ili konstruirani odgovarajući instrumenti. Provedeno je pilot-istraživanje provjere metrijskih obilježja instrumenata na uzorku skupina (N = 507) 2013. godine na 323 učenika i 184 učitelja. Glavno je istraživanje provedeno 2014. godine na uzorku skupina (N = 1021) koji su sačinjavali učenici osmoga razreda (n =703) i učitelji (n = 318) razredne i predmetne nastave osnovne škole na razini cijele Hrvatske. Rezultati ukazuju da skoro svi učenici i učitelji posjeduju računalo, neki multimedijski software, mobilni telefon, pristup internetu te participiraju na nekoj od društvenih mreža. Pokazalo se da je nastava s novim medijima te konstruktivistička i individualizirana nastava rijetko ili povremeno organizirana. Učenici procjenjuju svoju računalnu samodjelotvornost značajno višom od učitelja. Utvrđeno je da su novi mediji značajni prediktori konstruktivističkog učenja/poučavanja i individualizacije nastave, ali ne jedini i najznačajniji. Najznačajniji prediktor konstruktivističkog učenja s novim medijima su strategije aktivnog učenja s novim medijima. Učenici osmih razreda u Hrvatskoj imaju obilježja net-generacije koja zahtijeva nastavu orijentiranu na učenika. Takva nastava ne dominira u hrvatskoj osnovnoj školi, već dominira nastava usmjerena na učitelja. Potrebno je pripremanje budućih učitelja na učiteljskim i nastavničkim studijima za nastavu s novim medijima usmjerenu na učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb