Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 756646

Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi


Topolovčan, Tomislav
Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 756646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi
(Role of new media and computer self-efficacy in an individualized and constructivist teaching)

Autori
Topolovčan, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.02

Godina
2015

Stranica
372

Mentor
Matijević, Milan

Ključne riječi
individualizirana nastava; konstruktivističko učenje; nastava usmjerena na učenika; novi mediji; računalna samodjelotvornost; osnovna škola; učenici; učitelji
(individualised teaching; constructivist learning; learner-centred teaching; new media; computer self-efficacy; primary school; students; teachers)

Sažetak
Cilj rada bio je istražiti mogu li se pojedina obilježja učenika i učitelja te upotreba novih medija, zajedno s računalnom samodjelotvornošću i nastavom s novim medijima smatrati prediktorima konstruktivističke i individualizirane nastave. Uz teorijsku i povijesnu analizu provedeno je i empirijsko, neeksperimentalno, transverzalno istraživanje. Za prikupljanje podataka preuzeti su ili konstruirani odgovarajući instrumenti. Provedeno je pilot-istraživanje provjere metrijskih obilježja instrumenata na uzorku skupina (N = 507) 2013. godine na 323 učenika i 184 učitelja. Glavno je istraživanje provedeno 2014. godine na uzorku skupina (N = 1021) koji su sačinjavali učenici osmoga razreda (n =703) i učitelji (n = 318) razredne i predmetne nastave osnovne škole na razini cijele Hrvatske. Rezultati ukazuju da skoro svi učenici i učitelji posjeduju računalo, neki multimedijski software, mobilni telefon, pristup internetu te participiraju na nekoj od društvenih mreža. Pokazalo se da je nastava s novim medijima te konstruktivistička i individualizirana nastava rijetko ili povremeno organizirana. Učenici procjenjuju svoju računalnu samodjelotvornost značajno višom od učitelja. Utvrđeno je da su novi mediji značajni prediktori konstruktivističkog učenja/poučavanja i individualizacije nastave, ali ne jedini i najznačajniji. Najznačajniji prediktor konstruktivističkog učenja s novim medijima su strategije aktivnog učenja s novim medijima. Učenici osmih razreda u Hrvatskoj imaju obilježja net-generacije koja zahtijeva nastavu orijentiranu na učenika. Takva nastava ne dominira u hrvatskoj osnovnoj školi, već dominira nastava usmjerena na učitelja. Potrebno je pripremanje budućih učitelja na učiteljskim i nastavničkim studijima za nastavu s novim medijima usmjerenu na učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Topolovčan, Tomislav
Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Topolovčan, T. (2015) 'Uloga novih medija i računalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivističkoj nastavi', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2015}, pages = {372}, keywords = {individualizirana nastava, konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje, nastava usmjerena na u\v{c}enika, novi mediji, ra\v{c}unalna samodjelotvornost, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici, u\v{c}itelji}, title = {Uloga novih medija i ra\v{c}unalna samodjelotvornost u individualiziranoj i konstruktivisti\v{c}koj nastavi}, keyword = {individualizirana nastava, konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje, nastava usmjerena na u\v{c}enika, novi mediji, ra\v{c}unalna samodjelotvornost, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici, u\v{c}itelji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2015}, pages = {372}, keywords = {individualised teaching, constructivist learning, learner-centred teaching, new media, computer self-efficacy, primary school, students, teachers}, title = {Role of new media and computer self-efficacy in an individualized and constructivist teaching}, keyword = {individualised teaching, constructivist learning, learner-centred teaching, new media, computer self-efficacy, primary school, students, teachers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font