Pregled bibliografske jedinice broj: 756281
Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja – jesu li fizički atraktivniji ujedno i poželjniji?
Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja – jesu li fizički atraktivniji ujedno i poželjniji? // Suvremena psihologija, 18 (2015), 1; 5-18 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 756281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja – jesu
li fizički atraktivniji ujedno i poželjniji?
(Job desirability of male and female candidates – are
physically more attractive also more preferred?)
Autori
Grdović, Laura ; Nikolić, Matilda ; Ljiljana, Gregov
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 18
(2015), 1;
5-18
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poslovna poželjnost ; fizička atraktivnost ; spol kandidata ; selekcija
(job desirability ; physical attractiveness ; gender of candidates ; selection)
Sažetak
Cilj ovog ispitivanja bio je utvrditi utječe li fizička atraktivnost kandidata na procjenu njihove poslovne poželjnosti i to uzimajući u obzir spol kandidata, vrstu posla, u smislu (ne)važnosti fizičke atraktivnosti za uspješnost na tom poslu, te spol onoga tko vrednuje potencijalne kandidate. U istraživanju je sudjelovalo 135 ispitanika, studenata i maturanata, od čega 84 žene i 51 muškarac u dobi od 18 do 27 godina. Prije provođenja glavnog dijela ispitivanja provedeno je predispitivanje s ciljem odabira kandidata i kandidatkinja različite razine atraktivnosti i dva spolno neutralna posla (jedan za čije je uspješno obavljanje bitan fizički izgled – tv- voditelj i jedan za koji fizički izgled nije bitan – profesor matematike). Rezultati ukazuju na to da odnos fizičke atraktivnosti i poslovne poželjnosti nije tako jednostavan, odnosno treba ga gledati u kontekstu faktora vrste posla i spola kandidata. Izbor kandidata za posao profesora matematike nije određen fizičkim izgledom dok on utječe na izbor kandidatkinja, na način da su najpoželjnije neatraktivne kandidatkinje. Kod posla tv- voditelja, odnosno posla kod kojeg uspješnost ovisi o izgledu, s porastom atraktivnosti raste poslovna poželjnost kako za kandidate tako i za kandidatkinje. Spol kandidata je imao bitnu ulogu prilikom vrednovanja kandidata za posao profesora matematike, pri čemu se preferiraju muškarci u odnosu na žene, dok je za posao tv- voditelja presudnu ulogu imala fizička atraktivnost. Muškarci i žene se slažu u procjenama neatraktivnih kandidata i kandidatkinja, no njihove procjene se razlikuju kada je riječ o prosječnima i atraktivnima. Smjer razlika je takav da su žene pozitivnije vrednovale muškarce, a muškarci žene.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus