Pregled bibliografske jedinice broj: 756276
Istraživačke eko-aktivnosti, polazište za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
Istraživačke eko-aktivnosti, polazište za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 756276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživačke eko-aktivnosti, polazište za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
(Research eco-activities, the starting point for education for sustainable development)
Autori
Bazina, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
24.03
Godina
2015
Stranica
74
Mentor
Kostović-Vranješ, Vesna
Neposredni voditelj
Dujmović, Ivana
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj; obrazovanje za okoliš; Priroda i društvo; suvremena nastava
(education for sustainable development; environmental education; Science; contemporary teaching)
Sažetak
Dugogodišnje neracionalno ponašanje ljudi prema svemu u prirodnom i društvenom okolišu uvjetovalo je nastanak globalne krize, krize društva, gospodarstva i okoliša. Kako je opća kriza postala svakodnevnica suvremenog čovjeka tako je suvremeno društvo postalo svjesno da treba riješiti nagomilane probleme, ali i napustiti dosadašnje negativne djelatnosti te započeti odgovorne i djelotvorne aktivnosti prema svemu što ih okružuje. Time su postavljeni temelji za razumijevanje kako svatko može doprinijeti razvoju održivog društva, ali su postavljeni i temelji za promicanje obrazovanja za održivi razvoj. Kako bi obrazovanje za održivi razvoj bilo svrsishodno i omogućilo razvijanje svijesti o važnosti djelovanja svakog pojedinca u održivom društvu, treba ga provoditi postupno i cjelovito kroz sve oblike obrazovanja. Iako je UN ukazao kako treba cjelovito provoditi obrazovanje za održivi razvoj, ipak se većina država potpisnica Agende 21 Programa promjena za 21. stoljeće, a tako i Hrvatska, odlučila za integriranje obrazovanja za održivi razvoj u propisane nastavne programe. Najčešći razlozi tome su nerazumijevanje koncepta održivosti, nejasno postavljeni ciljevi održivog razvoja, poistovjećivanje obrazovanja za održivi razvoj s obrazovanjem za okoliš te što su postavljene neprecizne smjernice za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. Među ključnim temama obrazovanja za održivi razvoj je i tema o okolišu, zbog koje se često i događa njegovo poistovjećivanje s obrazovanjem za okoliš. Stoga je cilj ovog diplomskog rada bio ukazati na karakteristike i ciljeve održivog razvoja, na važnost i mogućnosti promicanja obrazovanja za održivi razvoj, ali i pokazati kako je moguće primijeniti istraživačke eko-aktivnosti, a sa svrhom ostvarivanja ciljeva obrazovanja za održivi razvoj. U skladu s postavljenim ciljem diplomskog rada analizirani su nastavni programi predmeta Priroda i društvo od 1. do 4. razreda osnovne škole te utvrđene teme u kojima je moguće provesti istraživačke eko-aktivnosti koje mogu biti polazište obrazovanju za održivi razvoj. Rezultati ovog diplomskog rada mogu poslužiti studentima, budućim magistrima primarnog obrazovanja i učiteljima praktičarima za osmišljavanje nastavnih scenarija nastavnog predmeta Priroda i društvo u kojima će promicati obrazovanje za održivi razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu