Pregled bibliografske jedinice broj: 756272
Nematerijalna svjetska baština, polazište za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
Nematerijalna svjetska baština, polazište za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 756272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nematerijalna svjetska baština, polazište za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
(The intangible heritage as fundament for the education for sustainable development)
Autori
Bešlić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
15.07
Godina
2014
Stranica
54
Mentor
Kostović-Vranješ, Vesna
Neposredni voditelj
Dujmović, Ivana
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj; materijalna ili nematerijalna baština; Priroda i društvo; studenti učiteljskog studija; učitelji razredne nastave
(education for sustainable development; tangible or intangible heritage; Science; teachers' academy students; class teachers)
Sažetak
Unatoč činjenici da je još davne 1977. godine utvrđena važnost i potreba provođenja Odgoja i obrazovanja za održivi razvoj s ciljem da pojedince i društvene skupine pouči o kompleksnosti pojma prirodnog i društvenog okoliša, kako bi se usvojila potrebna znanja vrijednosti, načini ponašanja i praktične vještine taj se koncept još uvijek nedovoljno dobro provodi. Mnogi stanovnici Zemlje ne znaju što znači živjeti u skladu s održivim razvojem pa je stoga nužno započeti s Obrazovanjem za održivi razvoj već od najranijeg djetinstva, kontinuirano ga provoditi kroz sve razine formalnog obrazovanja. Upoznavanje, čuvanje, poštivanje i razvijanje vlastitog nacionalnog i kulturnog identiteta tek je prvi korak na dugom putu koji vodi ka upoznavanju i poštivanju kulturnog različitog nasljeđa kao jedne od ključnih tema UN-ovog desetljeća Obrazovanja za održivi razvoj. Prirodna i kulturna, materijalna ili nematerijalna baština, predstavlja vrijednosti, predmete i mjesta koje želimo zaštititi, posebno stoga što potječe od naših predaka i svjedočanstvo je našeg identiteta. Uz očuvanje materijalne baštine, kao i upozoravanje na važnost koju baština ima za identitet pojednog naroda i kulture, ali i za čovječanstvo u cjelini, posebno važnu ulogu ima i nematerijalna baština. To je pojam koji podrazumijeva one vidove kulture koja je očuvana u načinu života uvjetovanog specifičnim prostorom i poviješću. Stoga je cilj rada utvrditi razvoj odgoja i obrazovanja za održivi razvoj te mogućnost integriranja nematerijalne baštine Republike Hrvatske u nastavi Prirode i društva. Upoznavanje i primjena sadržaja nematerijalne kulturne baštine u propisane nastavne teme omogućuje ostvarivanje iskustvenog, socijalnog i integrativnog učenja koje stvara trajnu potrebu za učenjem o održivosti i razvija proces cjeloživotnog učenja. Rezultati ovog rada mogu poslužiti studentima, budućim magistrima primarnog obrazovanja i učiteljima praktičarima da tijekom osmišljavanja nastave kritički promišljaju o mogućnostima integriranja nematerijalne baštine Republike Hrvatske u propisane nastavne sadržaje nastavnog predmeta Priroda i društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu