Pregled bibliografske jedinice broj: 756035
Metodičko oblikovanje osnovnoškolske nastave robotike
Metodičko oblikovanje osnovnoškolske nastave robotike // Obrazovanje i usavršavanje učitelja tehničke kulture - robotika
Rijeka, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 756035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodičko oblikovanje osnovnoškolske nastave robotike
(METHODOLOGICAL SHAPING OF THE TEACHING ROBOTICS IN PRIMARY SCHOOL)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Obrazovanje i usavršavanje učitelja tehničke kulture - robotika
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 28.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
metodički pristupi; osnovnoškolska nastava; robotika u nastavi; robotički nastavni sadržaji; tehnička kultura
(methodological approaches; primary school teaching; teaching robotics; robotic teaching content; technical culture)
Sažetak
Sadržaji iz područja robotike, automatike i, u konačnici, mehatronike, već su dulje prisutni u tehnološko-proizvodnoj stvarnosti, ali i u tehničko-tehnološkoj svakodnevnici. U nastavi tehničke kulture se, prateći takve trendove, već dugi niz godina različiti sadržaji iz ovog područja implementiraju u kurikulum ove nastave, najčešće nesustavno ili putem izvannastavnih aktivnosti učenika. Stoga se iskazuje potreba sustavnog integriranja ovakvih sadržaja u postojeći kurikulum nastave tehničke kulture. U tom smislu u radu se iznose znanstveni dosezi i iskustva dobre prakse, odnosno, prihvatljivi nastavni pristupi i smjernice, kao optimalni predlošci za realizaciju ovakvih sadržaja i aktivnosti u nastavi. Ujedno se iznosi metodički okvir osnovnoškolske nastave robotičkog područja, te se iznose opći sadržaji koje učenici na pojedinoj razvojnoj razini mogu i trebaju usvojiti. U radu se iznose i primjeri realizacije sadržaja i aktivnosti u nastavi, kao poticaj učiteljima na planiranje, organizaciju i realizaciju vlastitih sadržaja i aktivnosti iz robotike, usklađenih s interesima učenika, mogućnostima škole i vlastitim sklonostima. Vođeni dinamikom suvremenih tehničko- tehnoloških dosega i potrebom praćenja takvih dosega u edukaciji, učenicima osnovnoškolske nastave sadržaji iz robotike mogu biti, ne samo izvor smisla i interesa, već poticaj za iznimna postignuća u nastavi i budućem profesionalnom razvoju. Zbog toga metodičke smjernice za oblikovanje sadržaja i aktivnosti iz robotike učiteljima trebaju biti orjentir za implementaciju takvih sadržaja u nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija