Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 755862

Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti


Sever, Irena; Šakić, Mateja
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 107-108 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 755862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti
(Advertisements and gender stereotypes: importance of media literacy)

Autori
Sever, Irena ; Šakić, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 107-108

Skup
Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perpektiva

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
medijska pismenost ; reklame ; rodni stereotipi
(media literacy ; advertisement ; gender stereotypes)

Sažetak
Brojne rasprave i istraživanja o medijima u sklopu društvenih i humanističkih znanosti usredotočuju se na utjecaj medija na djecu i mlade u procesu njihova odgoja i obrazovanja, odnosno oblikovanja individualnog i socijalnog identiteta. Svaki novi naraštaj odrasta u okolini sve bogatijoj medijima i pripadajućim sadržajima, a oni često preuzimaju ulogu „zamjenskih roditelja“ u odgojnom i „zamjenske škole“ u obrazovnom smislu. Jedan od najrasprostranjenijih medijskih oblika i kulturoloških proizvoda kojemu smo svakodnevno svjesno ili nesvjesno izloženi jesu reklame. Koliko su reklame važan kulturološki i ekonomski fenomen govori i podatak da se u reklamnu industriju godišnje u prosjeku ulaže 500 milijardi dolara, a ciljana skupina sve češće postaju djeca i mladi. Medijski se stručnjaci slažu da je utjecaj reklama na tu dobnu skupinu iznimno snažan, čak i kada se ne odnosi izravno na njih. Na taj način reklame pridonose oblikovanju dječje medijske kulture. Uočava se trend da reklame sve rjeđe uključuju navođenje prednosti proizvoda čiju prodaju žele potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dijelove svojih identiteta i obrazaca ponašanja. Tu se prije svega misli na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskog tijela kao sastavnih dijelova reklama. Stoga će se posebna pozornost u izlaganju posvetiti rodnim stereotipima u (audio)vizualnim reklamama i njihovim mogućim negativnim posljedicama na stajališta i ponašanja djece i mladih, poput „Lolita- efekta“, iskrivljene slike o sebi i sl. Kako bi se umanjili spomenuti negativni učinci reklama, potrebno je podizanje razine medijske pismenosti, kao i provođenje određenih medijskih politika na lokalnoj i globalnoj razini u okviru zakonskih regulativa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Irena Sever (autor)

Avatar Url Mateja Plenković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sever, Irena; Šakić, Mateja
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 107-108 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Sever, I. & Šakić, M. (2014) Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti. U: Zgrabljić Rotar, N. (ur.)Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva.
@article{article, author = {Sever, Irena and \v{S}aki\'{c}, Mateja}, editor = {Zgrablji\'{c} Rotar, N.}, year = {2014}, pages = {107-108}, keywords = {medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi}, title = {Reklame i rodni stereotipi: va\v{z}nost medijske pismenosti}, keyword = {medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sever, Irena and \v{S}aki\'{c}, Mateja}, editor = {Zgrablji\'{c} Rotar, N.}, year = {2014}, pages = {107-108}, keywords = {media literacy, advertisement, gender stereotypes}, title = {Advertisements and gender stereotypes: importance of media literacy}, keyword = {media literacy, advertisement, gender stereotypes}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font