Pregled bibliografske jedinice broj: 755713
Romska glazba u nastavi glazbene umjetnosti
Romska glazba u nastavi glazbene umjetnosti // Obrazovanje za interkulturalizam/ Intercultural Education Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/ The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 433-442 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 755713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Romska glazba u nastavi glazbene umjetnosti
(Roma music in teaching music education)
Autori
Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam/ Intercultural Education Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/ The Position of Roma in Education
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 433-442
ISBN
978-953-6965-42-7
Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
romska glazba ; interkulturalni odgoj ; nastava glazbene umjetnosti ; gimnazija
(Roma music ; multicultural education ; music education ; grammar school)
Sažetak
Nastava glazbene umjetnosti u gimnaziji može doprinijeti interkulturalnom odgoju, tj. stjecanju učeničkih interkulturalnih kompetencija, no neizostavan uvjet je interkulturalni pristup nastavi glazbe koji podrazumijeva upoznavanje glazbenih jezika različitih kulturnih tradicija. Upoznajući različite glazbene tradicije učenici upoznaju različite kulture te će tako steći toleranciju prema kulturnoj različitosti. U okviru ovoga rada prikazan je razvojni put nastanka flamenko glazbe, mađarske romske glazbe i džez- glazbe romskog gitarista Djanga Reinhardta. Navedeni glazbeni žanrovi nastali su iz izvorne romske kulture usvajanjem zatečene narodne glazbe domicilnog stanovništva pojedinih zemalja u koje su se Romi doselili. U pojedinim državama romska glazba je poistovjećena s nacionalnom glazbom (Mađarska, Španjolska, Rumunjska) i time postala svjetski glazbeni fenomen. Osim toga, u okviru ovoga rada osmišljene su i prikazane nastavne jedinice nastave glazbene umjetnosti u hrvatskim gimnazijama tijekom kojih bi se učenici upoznali s navedenim trima vrstama romske glazbe. Željelo se iznaći nove mogućnosti kreiranja nastavnih sadržaja koji bi pomogli mladoj populaciji u upoznavanju i razumijevanju drugih kultura i ostvarivanju međusobne uspješne komunikacije. U današnjem suvremenom multikulturalnom društvu postoji velika potreba za stjecanjem interkulturalnih kompetencija jer one omogućuju bolje razumijevanje procesa kulturalne razmjene, interakcije i suživota. Stoga je razvijanje spomenutih učeničkih kompetencija od velikog značaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad je objavljen i na engleskom jeziku (str. 443- 453). Publikacija je objavljena u bazi ERIC.