Pregled bibliografske jedinice broj: 755503
Kabinet za teoriju arhitekture. Mapiranje teorije. Teorijska sekcija, eksperimentalni nastavni okvir u 2012.-2013.
Kabinet za teoriju arhitekture. Mapiranje teorije. Teorijska sekcija, eksperimentalni nastavni okvir u 2012.-2013. // Godišnjak Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu ..., 2012-13 (2013), 108-110 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, znanstveni)
CROSBI ID: 755503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kabinet za teoriju arhitekture. Mapiranje teorije. Teorijska sekcija, eksperimentalni nastavni okvir u 2012.-2013.
(Section of Architectural Theory. Mapping Theory. Theory Section, experimental curriculum in 2012-2013)
Autori
Šerman, Karin
Izvornik
Godišnjak Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu ... (1848-7416) 2012-13
(2013);
108-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, znanstveni
Ključne riječi
Kabinet za teoriju arhitekture; Arhitektonski fakultet Zagreb; mapiranje teorije; autonomija i angažman arhitekture; eksperimetalni nastavni okvir
(Section for Architectural Theory; Zagreb Faculty of Architecture; mapping theory; architectural autonomy and engagement; experimental pedagogical format)
Sažetak
Kabinet za teoriju arhitekture Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu posvećuje se sustavnom istraživanju i promišljanju raznorodnih slojeva kompleksne i inkluzivne, a društveno kapitalne i vitalno važne discipline arhitekture. Kroz aktivnosti ovog kabineta – nastavne i znanstvenoistraživačke – preispituju se i analiziraju koncepti koji rukovode, uvjetuju i usmjeruju arhitektonsko razmišljanje i djelovanje. Ispituju se, s jedne strane, inherentni i duboko specifični principi, metode, strategije, načini mišljenja i operiranja arhitektonske discipline, ali istovremeno se naznačuju i njezini nužni odnosi i interakcije s drugim sferama kulturne produkcije – umjetnosti, znanosti, tehnologijom, ekonomijom, politikom – kao tvorbenim komponentama određenog društveno- povijesnog konteksta, s čimbenicima i ideološkim uplivima koji nužno uvjetuju i usmjeruju i samu arhitekturu. Ovakav pristup omogućava sagledavanje arhitekture kao specifične i autonomne prostorne discipline, ali istovremeno i kao nužno društveno uvjetovane i angažirane kulturne grane, te se razvija ovladavanje alatima za njezino ozbiljno i odgovorno promišljanje, razumijevanje i prakticiranje. U ljetnom semestru 2012.-2013., u sklopu diplomskog studija po prvi se puta odvijala “Teorijska sekcija”, kao eksperimentalni format nastave pokrenut na inicijativu studenata zainteresiranih za problematiku arhitektonske teorije. U “Teorijskoj sekciji” čitali su se izabrani ključni teorijski tekstovi iz tematskih područja koja su bila obrađivana na predavanjima kolegija Teorije arhitekture, a koji su se potom intenzivno i detaljno analizirali i diskutirali te istraživali u pisanoj formi i kroz direktnu raspravu. Obrađivani su tekstovi Waltera Benjamina, Theodora Adorna, Rolanda Barthesa, Claudea Lévi-Straussa, Alda Rossija, Petera Eisenmana, Jacquesa Derridae te Gillesa Deleuza i Felixa Guattarija. Teorijska sekcija pokazala se iznimno produktivnim formatom, pružajući mogućnost da se složeni misaoni koncepti detaljnije upoznaju i propitaju, i to kroz direktni kontakt s autorskim tekstom i rukopisom. Obaveze studenata polaznika sekcije, osim redovitog čitanja zadanih tekstova, sastojala se i u pisanju osvrta na pročitane teorijske jedinice, kroz koje su se vježbali precizni načini argumentacije i logičnog izlaganja misli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam