Pregled bibliografske jedinice broj: 755363
Uvid u imena kozmetičkih proizvoda
Uvid u imena kozmetičkih proizvoda // 3. Međimiurski filološki dani, Višejezičnost i kulturna raznolikost u obrazovanju Kajkavsko narječje / Cvikić, Lidija ; Kovačević, Barbara ; Legac, Vladimir ; Ramadanović, Ermina ; Turza-Bogdan, Tamara ; Virč, Ines (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015. str. 13-14 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 755363 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvid u imena kozmetičkih proizvoda
(Names of Cosmetic Products – An Overview)
Autori
Bertoša, Mislava ; Miškulin Saletović, Lucia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3. Međimiurski filološki dani, Višejezičnost i kulturna raznolikost u obrazovanju Kajkavsko narječje
/ Cvikić, Lidija ; Kovačević, Barbara ; Legac, Vladimir ; Ramadanović, Ermina ; Turza-Bogdan, Tamara ; Virč, Ines - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015, 13-14
ISBN
978-953-7210-76-2
Skup
3. Međimurski filološki dani
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 12.03.2015. - 13.03.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
krematonimi; imena kozmetičkih proizvoda; broj i podrijetlo sastavnica; motivacijska analiza; tvorbena analiza; analogija
(chrematonyms; names of cosmetic products; number and origin of constituent parts; motivational analysis; formative analysis; analogy)
Sažetak
Imena kozmetičkih proizvoda pripadaju u slabo istraženu skupinu krematonima, odnosno imena kojima se imenuju proizvodi kulturnih i društvenih tvorevina, predmeta i svakodnevnih pojava. Krematonimi predstavljaju granično područje između imena i općih imenica, što djelomično ovisi o tome rabe li se formalni ili funkcionalni kriteriji, a djelomično o samoj skupini krematonima. Imena kozmetičkih proizvoda imenuju niz proizvoda s istim obilježjima, pa u tom smislu pripadaju serionimima. Suvremena imena kozmetičkih proizvoda analiziraju se s obzirom na broj sastavnica imenske formule, s obzirom na to koji je motiv u temelju njihova nastanka, s obzirom na podrijetlo sastavnica imenske formule te s obzirom na način tvorbe. Zaključno se ispituje postojanje ponavljajućih načela, odnosno tendencija u načinu imenovanja kozmetičkih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb