Pregled bibliografske jedinice broj: 755356
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi // Educatio biologiae, 1 (2014), 1; 69-79 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 755356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi
(Field Work of Nature and Biology at Primary School)
Autori
Lukša, Žaklin ; Žamarija, Maja ; Dragić Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 1
(2014), 1;
69-79
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
terenska nastava; škola u prirodi; izvanučionička nastava
(field education; school in the nature; out of classroom education)
Sažetak
Terenska nastava kao oblik izvanučioničke nastave pedagoški je učinkovita i interesantna u suvremenoj školi. U razrednoj nastavi provodi se tzv. nastava u prirodi. Cilj istraživanja je utvrditi koliko učinkovito se provodi terenska nastava u nižim razredima. Istraživanjm smo ispitali stavove učenika i nastavnika o terenskoj nastavi, koliko su učenici i nastavnici zadovoljni njome, te kakav je njen status u nastavi. U istraživanju smo koristili metode ankete učenika te ankete i intervjua nastavnika. Podaci su prikupljani tijekom školske godine 2006./07., na uzorku od 170 učenika 5.razreda, te na 40 učitelja razredne nastave. Rezultati pokazuju veću zastupljenost terenske nastave nakon uvođenja HNOS-a i zadovoljstvo učenika i nastavnika ovim načinom rada. Problemi nastavnika uglavnom su organizacijske i financijske prirode.Nastavnici smatraju kako su dobro educirani za ovakav tip nastave dok s druge strane odgovori učenika pokazuju kako oni često smatraju da je terenska nastava zabava u kojoj oni nemaju točno definirane zadatke i ne razumiju što je stvarno moraju napraviti. To ukazuje da unatoč zadovoljstvu učenika i nastavnika ipak postoje problemi u provođenju i ostvarivanju osnovnih ciljeva ovog tipa nastave. Jedan od načina da ovi rezultati budu bolji je i veće uključivanje nastavnika biologije i stručnih suradnika ili institucija u organizaciju i provođenje terenske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija