Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 755356

Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi


Lukša, Žaklin; Žamarija, Maja; Dragić Runjak, Tea; Sinković, Nevenka
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi // Educatio biologiae, 1 (2014), 1; 69-79 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 755356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi
(Field Work of Nature and Biology at Primary School)

Autori
Lukša, Žaklin ; Žamarija, Maja ; Dragić Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 1 (2014), 1; 69-79

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
terenska nastava; škola u prirodi; izvanučionička nastava
(field education; school in the nature; out of classroom education)

Sažetak
Terenska nastava kao oblik izvanučioničke nastave pedagoški je učinkovita i interesantna u suvremenoj školi. U razrednoj nastavi provodi se tzv. nastava u prirodi. Cilj istraživanja je utvrditi koliko učinkovito se provodi terenska nastava u nižim razredima. Istraživanjm smo ispitali stavove učenika i nastavnika o terenskoj nastavi, koliko su učenici i nastavnici zadovoljni njome, te kakav je njen status u nastavi. U istraživanju smo koristili metode ankete učenika te ankete i intervjua nastavnika. Podaci su prikupljani tijekom školske godine 2006./07., na uzorku od 170 učenika 5.razreda, te na 40 učitelja razredne nastave. Rezultati pokazuju veću zastupljenost terenske nastave nakon uvođenja HNOS-a i zadovoljstvo učenika i nastavnika ovim načinom rada. Problemi nastavnika uglavnom su organizacijske i financijske prirode.Nastavnici smatraju kako su dobro educirani za ovakav tip nastave dok s druge strane odgovori učenika pokazuju kako oni često smatraju da je terenska nastava zabava u kojoj oni nemaju točno definirane zadatke i ne razumiju što je stvarno moraju napraviti. To ukazuje da unatoč zadovoljstvu učenika i nastavnika ipak postoje problemi u provođenju i ostvarivanju osnovnih ciljeva ovog tipa nastave. Jedan od načina da ovi rezultati budu bolji je i veće uključivanje nastavnika biologije i stručnih suradnika ili institucija u organizaciju i provođenje terenske nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lukša, Žaklin; Žamarija, Maja; Dragić Runjak, Tea; Sinković, Nevenka
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi // Educatio biologiae, 1 (2014), 1; 69-79 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Lukša, Ž., Žamarija, M., Dragić Runjak, T. & Sinković, N. (2014) Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi. Educatio biologiae, 1 (1), 69-79.
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and \v{Z}amarija, Maja and Dragi\'{c} Runjak, Tea and Sinkovi\'{c}, Nevenka}, year = {2014}, pages = {69-79}, keywords = {terenska nastava, \v{s}kola u prirodi, izvanu\v{c}ioni\v{c}ka nastava}, journal = {Educatio biologiae}, volume = {1}, number = {1}, issn = {1849-6520}, title = {Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {terenska nastava, \v{s}kola u prirodi, izvanu\v{c}ioni\v{c}ka nastava} }
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and \v{Z}amarija, Maja and Dragi\'{c} Runjak, Tea and Sinkovi\'{c}, Nevenka}, year = {2014}, pages = {69-79}, keywords = {field education, school in the nature, out of classroom education}, journal = {Educatio biologiae}, volume = {1}, number = {1}, issn = {1849-6520}, title = {Field Work of Nature and Biology at Primary School}, keyword = {field education, school in the nature, out of classroom education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font