Pregled bibliografske jedinice broj: 755355
Tehnologija u nastavi prirode i društva u osnovnoj školi
Tehnologija u nastavi prirode i društva u osnovnoj školi // Educatio biologiae, 1 (2014), 1; 27-35 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 755355 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnologija u nastavi prirode i društva u osnovnoj školi
(The Technology in the Teaching of Nature and Society in Primary School)
Autori
Lukša, Žaklin ; Vuk Snježana ; Pongrac, Nataša ; Bendelja, Damir
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 1
(2014), 1;
27-35
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ICT; suvremena obrazovna tehnologija; računalo u nastavi
(ICT; contemporary educational technology; computer in teaching process)
Sažetak
Nastavna tehnologija obuhvaća nastavna sredstva, pomagala i postupke u nastavi čije primjereno korištenje djeluje motivirajuće na učenike. Cilj istraživanja je utvrditi koliko, na koji način i koju ICT koriste učitelji u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno u prosincu 2008. godine na uzorku od 63 učitelja razredne nastave različitog radnog iskustva. Podaci su prikupljeni korištenjem ankete. Preko 90% ispitanika u nastavi koristi grafoskop i ploču, 27% koristi računala, a 87% televizor. Većina ispitanika smatra da korištenje suvremene tehnologije motivira učenike. Iako malo koriste računalo i nastavi čak 87% koristi ga u pripremi nastavnih materijala. Internet za prikupljanje nastavnih materijala koristi 97% ispitanika. Polovica ispitanika upoznata je s elearningom, a 75% njih tvrdi da bi koristilo taj način podučavanja. Preko 96% učionica posjeduje video, DVD player i grafoskop dok svega 4% ima računalo i LCD projektor. Njih 54% smatra da im u učionici nedostaje računalo i LCD projektor. Polovica ispitanika tvrdi da dovoljno koristi suvremenu obrazovnu tehnologiju dok oni koji je ne koriste navode kao razlog nedovoljnu opremljenost škola (84%), nepoznavanje suvremene tehnologije (8%) ili daju prednost izvornoj stvarnosti (8 %). Istraživanje je također pokazalo da bi nastavnici više koristili ICT kada bi postojalo više primjerenih materijala na hrvatskom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija