Pregled bibliografske jedinice broj: 755282
Bussines intelligence u funkciji upravljanja nabavnim lancem
Bussines intelligence u funkciji upravljanja nabavnim lancem // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu, međunarodni znanstveni skup, Osijek, studeni 2008. / Rundsheimer, Bodo ; Kliewer, Natalia ; Mulej, Matjaž et all. (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008. str. 167-184 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 755282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bussines intelligence u funkciji upravljanja nabavnim lancem
(Bussines intelligence for supply chain management)
Autori
Šerić, Neven ; Luetić, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu, međunarodni znanstveni skup, Osijek, studeni 2008.
/ Rundsheimer, Bodo ; Kliewer, Natalia ; Mulej, Matjaž et all. - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008, 167-184
ISBN
978-953-253-052-0
Skup
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu, međunarodni znanstveni skup, Osijek, studeni 2008.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.11.2008. - 13.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Poslovna; Inteligencija; Upravljanje; Opskrbnim; Lancem
(Business; Intelligence; Management; Supply; Chain)
Sažetak
Poslovno okruženje tvrtke na tržištu te karakteristike suvremenog poslovanja determiniraju globalizacijske procese i internacionalizaciju svekolikih poslovnih aktivnosti. Kompleksnost činjeničnog stanja, na koju ukazuju i posljednja istraživanja podrazumijeva osuvremenjivanje poslovnih politika na svim područjima. Konkurencija, tehnološke promjene, i intenzitet tih promjena, odlike su poslovne okoline današnjice. Događanja nameću transformacije u funkciji više dinamičnosti svih aktivnosti koje gospodarski subjekt provodi u poslovnom okruženju. Značajan utjecaj u tom smislu ima informacijska tehnologija, podrazumijevajući stalan razvoj, pogotovo tijekom posljednje dekade. Isto otvara nove mogućnosti u poslovnoj primjeni, istovremeno zahtijevajući značajne i korjenite promjene u poslovnom promišljanju obzirom na značaj informacija, njihovu količinu, brzinu protoka te međusobnu povezanost i uvjetovanost. Uz kapital i rad, u suvremenom poslovanju, pravodobna i točna informacija, te znanje koje iz nje proizlazi, postaju dominantan resurs poslovanja, ali i platforma opstanka tvrtke. Problem s kojim se menadžment svakodnevno suočava jest da je tvrtka s velikim bazama podataka često siromašna iskoristivim informacijama, i na tome utemeljenim znanjem što je nužna pretpostavka za donošenje ispravnih poslovnih odluka. Za razliku od tradicionalnog pristupa modelu lanca vrijednosti koji informaciju tretira kao podražavajući element, business intelligence polazi od pretpostavke da informacija predstavlja resurs koji stvara novu, dodanu vrijednost. Pojedine tvrtke još uvijek ne poznaju strukturu svojih logističkih troškova, a informacijama ne upravljaju učinkovito pa posljedično, prave osobe nemaju točnu informaciju u pravo vrijeme i na pravom mjestu. Business intelligence je proces korištenja informacija, i iz njih spoznatih činjenica, koje mogu poslužiti za učinkovito mjerenje, nadziranje, predviđanje i upravljanje tim lancem. Uspješna primjena ovakvog pristupa doprinosi minimalizaciji troškova, povećanju uspješnosti cjelokupnog nabavnog lanca, efikasnijem korištenju radnog kapitala, pravilnom izboru dobavljača, optimiziranju ulazne i izlazne logistike, provođenju aktivne politike zaliha te rastu, razvoju i unaprijeđenju cjelokupnog poslovanja. Business intelligence omogućuje evoluciju i konsolidaciju procesa nabave, od funkcije podrške poslovanju, do transparentnog i učinkovitog procesa u borbi za očuvanje tržišne konkurentnosti tvrtke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Konferencija s međunarodnim sudjelovanjem - Zbornik s međunarodnom recenzijom