Pregled bibliografske jedinice broj: 754824
Iz povijesti i sadašnjosti obrazovanja Roma u Hrvatskoj
Iz povijesti i sadašnjosti obrazovanja Roma u Hrvatskoj // Nastava i nauka u vremenu i prostoru / Milenović, Živorad ; Vaščarević, Snežana (ur.).
Leposavić: Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposlavić, 2015. str. 373-386 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 754824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iz povijesti i sadašnjosti obrazovanja Roma u Hrvatskoj
(From the history and in the present of education of Roma in Croatia)
Autori
Vojak, Danijel ; Lapat, Goran ; Šlezak, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava i nauka u vremenu i prostoru
/ Milenović, Živorad ; Vaščarević, Snežana - Leposavić : Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposlavić, 2015, 373-386
ISBN
978-86-84143-46-6
Skup
Prvi naučni skup s međunarodnim učešćem: NASTAVA I NAUKA U VREMENU I PROSTORU
Mjesto i datum
Leposavić, Kosovo; Srbija, 06.03.2015. - 07.03.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Romi ; obrazovanje ; Hrvatska ; povijest ; sadašnjost
(Roma ; education ; Croatia ; history)
Sažetak
Većina suvremenih znanstvenih i drugih istraživanja o položaju Roma u Hrvatskoj i u drugim europskim zemljama ističu njihovo nedostatno obrazovanje kao jedan od ključnih razloga njihovoj socioekonomskoj, kulturnoj i političkoj marginalizaciji. Uzroci ovakvog obrazovnog položaja Roma mogu i moraju se tražiti ponajprije u znanstvenoj analizi povijesti odnosa državnih i lokalnih vlasti prema njima, koje su bile neuspješne u njihovoj integraciji unutar obrazovnog sustava. Upravo ovo istraživanje biti će usmjereno na analizu povijesti odnosa vlasti prema obrazovanju Roma u Hrvatskoj, posebice od terezijanskih i jozefinskih obrazovnih reformi u drugoj polovini 18. stoljeća, reformi Ivana Mažuranića u 19. stoljeću, obrazovnih reformi u Kraljevini Jugoslaviji i socijalističkoj Jugoslaviji, sve do suvremenih pedagoških nastojanja hrvatskih vlasti nakon 1991. Potrebno je istaknuti kako je na jedne od značajnijih problema u suvremenom obrazovanju Roma u Hrvatskoj ukazala presuda Europskog suda za ljudska prava u ožujku 2010. u sudskom predmetu „Oršuš i drugi protiv Hrvatske“, a koja je, između ostalog, ukazala na potrebu aktivnog rješavanja pitanja sustavne integriranosti Roma u hrvatski obrazovni sustav. Fokus ovog istraživanja biti će temeljen na potrebi multidisciplinarne analize koristeći pedagoški i povijesni kontekst pristupa ovoj problematici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb