Pregled bibliografske jedinice broj: 754797
Kompetencije odgojitelja u "odgoju za budućnost"
Kompetencije odgojitelja u "odgoju za budućnost" // Suvremeni tokovi ranom u odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 377-388
CROSBI ID: 754797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja u "odgoju za budućnost"
(Competencies of educators in the "Education for the Future")
Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni tokovi ranom u odgoju
Urednik/ci
Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela
Izdavač
Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
Grad
Zenica
Godina
2012
Raspon stranica
377-388
ISBN
978-9958-697-24-1
Ključne riječi
kompetencije, odgojitelj, odgoj, budućnost
(competencies, educators, education, future)
Sažetak
Odgojitelji danas stječu kompetencije na stručnim i sveučilišnim studijima. Stjecanje kompetencija ne završava sa studijem, nego se shvaća kao permanentni proces profesionalnog razvoja. U kojoj mjeri i u kom smjeru će se odgojitelj razvijati ovisi o interesima, ali i o okruženju u kojem radi. Temeljna odgajateljska kompetencija je kompetencija za učenje, a to znači otvorenost, spremnost i sposobnost cjeloživotnog učenja. Odgojitelj stoga mora biti otvoren za nove spoznaje, kontinuirano usavršavanje i stalno profesionalno napredovanje. Osim toga, za razliku od većine zanimanja, odgojitelji se u svom radu susreću s ljudima različitih dobnih skupina s kojima bi trebali surađivati. Tako odgojitelji trebaju imati mogućnost razumjeti i uvažiti roditeljska znanja i očekivanja kao temelj za kvalitetno ispunjavanje zadataka ranog odgoja i obrazovanja. Postavlja se pitanje imaju li odgojitelji dovoljno kompetencija za ovaj zadatak. Odgojitelji se bave pomaganjem djeci da postanu ono za što imaju osobne predispozicije i sposobnosti i tako ih pripreme za budućnost. Današnjim odgojiteljima najveći problem u odgoju za budućnost predstavlja neizvjesnost budućnosti. Nikada kao danas nije bilo toliko različitosti u okruženju djece. Ovakve okolnosti dovode do potrebe za stalnim preispitivanjima kompetencija koje odgojitelji imaju te, prema tome, prilagođavanju novonastalim situacijama. Suvremena istraživanja pokazuju da je za uspjeh u životu presudna emocionalna i socijalna kompetencija. Temelji ovih vrsta kompetencija stječu se od najranije dobi. Temeljem toga može se zaključiti da su ove vrste kompetencije ono čemu odgojitelji trebaju težiti odgajajući nove generacije. Ovim radom razmatraju se kompetencije odgojitelja koje pomažu u “odgoju za budućnost”, te mogućnosti njihovog stjecanja i produbljivanja - formalnim i neformalnim obrazovanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija