Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 754541

Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju


Kolar Billege, Martina
Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju, 2014., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 754541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju
(A Methodological Approach to Defining Content of Teaching and Cognitive Learning Outcomes for the Subject Croatian Language in Primary Education)

Autori
Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.12

Godina
2014

Stranica
268

Mentor
Bežen, Ante

Ključne riječi
metodički pristup ; sadržaj poučavanja ; kognitivni ishodi učenja ; nastavni predmet Hrvatski jezik ; primarno obrazovanje
(methodological approach ; contenet of teaching ; cognitive learning outcomes ; subject Croatian Language ; primary education)

Sažetak
Sadržaj poučavanja o vrstama riječi u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju obuhvaća poučavanje o imenicama, glagolima i pridjevima, a treba ga dopuniti poučavanjem o prilozima da bi se moglo sustavno poučavati strukturiranju rečenice kao gramatičke jedinice (modela) i kao komunikacijske jedinice (ostvaraju toga modela). Poučavanje o tome sadržaju podloga je za razvijanje kulture pisanja i komunikacijske jezične kompetencije. U određivanju kognitivnih ishoda učenja važno je primijeniti metodički pristup koji se temelji na suodnosu matičnih znanosti i temeljnih odgojno-obrazovnih znanosti. U radu predlažemo mjerljive kognitivne ishode učenja kao standard koji će učiteljima poslužiti za praćenje učenika u dosezanju kompetencije. S obzirom na sadržajnu (ne)valjanost postojeće ocjene i neprikladnost sintetičkoga ocjenjivanja, predlažemo obrazac praćenja učenika u dosezanju predloženih ishoda učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja mentora i savjetnika (N = 387) u Republici Hrvatskoj te učenika (N = 527) i sveučilišnih profesora (N = 11). Rezultati istraživanja pokazuju velika odstupanja u mišljenju učitelja o uspjehu učenika i stvarnoga uspjeha učenika u ispitu znanja, nadalje pokazuju kako učitelji misle da gotovo svi učenici mogu dosegnuti obrazovna postignuća predviđena aktualnim Nastavnim planom i programom za osnovnu školu. Rezultati također pokazuju statistički značajno veće slaganje učitelja o broju i vrsti kognitivnih ishoda za pojedine ocjene nego o broju i vrsti obrazovnih postignuća. U istraživanju je vidljivo da statistički značajno više učitelja misli kako učenici stječu dovoljno znanja za nesmetan prijelaz u peti razred, ali se gotovo jedna trećina učitelja s time ne slaže. Statistički značajno veći broj učitelja misli da učenicima u primarnome obrazovanju treba ponuditi više sadržaja u području jezika (Hrvatski jezik) nego što im je ponuđeno. Rezultati pokazuju i da učitelji ne prepoznaju koja se znanja i na kojoj razini ispituju pojedinim zadatkom u ispitu znanja. Na temelju teorijskoga razmatranja i provedenoga istraživanja, u radu predlažemo metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja te kognitivni ishodi učenja za područje jezika (Hrvatski jezik) u primarnome obrazovanju. Predlažemo listu praćenja za određivanje uspjeha učenika u dosezanju kognitivnih ishoda umjesto postojeće ocjene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Avatar Url Ante Bežen (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina
Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju, 2014., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Kolar Billege, M. (2014) 'Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2014}, pages = {268}, keywords = {metodi\v{c}ki pristup, sadr\v{z}aj pou\v{c}avanja, kognitivni ishodi u\v{c}enja, nastavni predmet Hrvatski jezik, primarno obrazovanje}, title = {Metodi\v{c}ki pristup odre\djivanju sadr\v{z}aja pou\v{c}avanja i kognitivnih ishoda u\v{c}enja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju}, keyword = {metodi\v{c}ki pristup, sadr\v{z}aj pou\v{c}avanja, kognitivni ishodi u\v{c}enja, nastavni predmet Hrvatski jezik, primarno obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2014}, pages = {268}, keywords = {methodological approach, contenet of teaching, cognitive learning outcomes, subject Croatian Language, primary education}, title = {A Methodological Approach to Defining Content of Teaching and Cognitive Learning Outcomes for the Subject Croatian Language in Primary Education}, keyword = {methodological approach, contenet of teaching, cognitive learning outcomes, subject Croatian Language, primary education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font