Pregled bibliografske jedinice broj: 754503
Uloga odgojno-obrazovnih ustanova u razvoju volonterstva u Hrvatskoj
Uloga odgojno-obrazovnih ustanova u razvoju volonterstva u Hrvatskoj // Acta ladertina, 7 (2010), 21-38 doi:10.15291/ai.1234 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 754503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojno-obrazovnih ustanova u razvoju
volonterstva u Hrvatskoj
(The Role of Educational Institutions in the
Development of Volunteering in Croatia)
Autori
Kotlar, Vilma ; Bašić, Slavica
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 7
(2010);
21-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje ; odgojne vrijednosti volonterstva ; odgojno-obrazovne ustanove ; sveučilišta ; volontiranje
(education ; educational system ; universities ; upbringing values of volunteerism ; volunteering)
Sažetak
Brojne odgojne vrijednosti volonterstva potvrđuju opravdanost zahtjeva za njegovim uvođenjem na sve razine u odgojno-obrazovni sustav u Hrvatskoj. Pri tome je iznimno važno da volonterski rad bude dobro promišljen, planiran, organiziran i vođen, u skladu sa zakonskim odredbama, etičkim načelima i odgojnim ciljevima. Na temelju analize zakonskih odredbi i prakse, u radu se prikazuje na koje sve načine odgojno-obrazovne ustanove mogu djelovati s ciljem poticanja i razvijanja kulture volonterstva. Pri tome osobito značajnu ulogu imaju sveučilišta, što se u radu potvrđuje analiziranjem najčešće korištenih modela na inozemnim sveučilištima i daju zaključci i preporuke za hrvatska sveučilišta. U Hrvatskoj je volonterska infrastruktura u domeni civilnog društva nedovoljno razvijena, te se zbog nedostataka sredstava ne provodi kontinuirano edukacija volonterskog menadžmenta. Edukaciju volontera i organizatora volonterskih aktivnosti mogu provoditi sveučilišta, primjerice Centri za obrazovanje nastavnika, Službe za cjeloživotno obrazovanje, Uredi za karijeru i Studentska savjetovališta te biti nositelji stručnog usavršavanja postojećeg kadra od kojeg se očekuje implementacija volonterskih programa u njihove ustanove, udruge i organizacije. Promatrano dugoročno najbolji rezultati dobit će se uključivanjem ovih sadržaja u studijske programe obrazovanja odgajatelja, učitelja, nastavnika, djelatnika stručnih službi, socijalnih radnika, medicinskih sestara i svih ostalih koji će se u svom budućem radu susresti s volonterima i organiziranjem volonterskih aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija